۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۴۱۱۰۶
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

نتیجه بشارت انبیا دعوت مردم به انتظار فرج است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه نتیجه بشارت انبیا دعوت مردم به انتظار فرج است گفت: همه عالم چشم انتظار هستند که قرار است که فردی مبعوث شود که جهان را پر از عدل و داد کند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به مهم‌ترین مناسبت هفته پیش‌رو گفت: مهم‌ترین مناسبت هفته آینده میلاد حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) است در خصوص میلاد حضرت رسول دو قول وجود دارد که یکی دوازدهم ربیع‌الاول و دیگری هفدهم ربیع‌الاول است.

وی در ادامه افزود: برادران اهل سنت دوازدهم ربیع‌الاول را میلاد حضرت رسول(ص) دانسته و آن روز را جشن می‌گیرند در میان شیعیان هفدهم ربیع‌الاول میلاد محسوب می‌شود حضرت امام میان این دو قول را جمع کرده و از دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به تبریک میلاد حضرت رسول(ص) به تمام مسلمانان جهان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) رحمت برای تمام عالمیان است آن حضرت برای همه اهل عالم بشارت آورده است قرآنی را آورده است که برای عالمیان رحمة‌للعالمین است از این رو هم به اهل عالم تبریک می‌گوییم و هم خود را آماده می‌کنیم که این شخصیت بزرگ را بیشتر بشناسیم.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت پیامبر اسلام با تمام پیامبران مبعوث شده از جانب خداوند متعال افزود: یک فرق پیامبر اسلام با سایر پیامبران این است که پیامبران دیگر رسول یک منطقه و سرزمین خاص هستند یعنی حیطه رسالت آنها باز نبوده است؛ اما درباره پیامبر ما محدودیت رسالتی وجود نداشت و اختصاص به تمام مکان‌ها و زمان‌ها داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به بشارت پیامبران گذشته در خصوص بعثت حضرت رسول اکرم(ص) گفت: تمام پیامبران گذشته در کتاب‌های خود به آمدن حضرت رسول اکرم(ص) بشارت داده‌اند خداوند متعال هم در قرآن خطاب به اهل کتاب می‌فرماید ما درباره آمدن حضرت رسول سخن گفته‌ایم و بشارت آمدنش در کتاب تورات و انجیل مکتوب است.

وی در ادامه با اشاره به دعاهای حضرت ابراهیم(ع) در قرآن اضافه کرد: تمام دعاهایی که در قرآن منسوب به حضرت ابراهیم(ع) است در حقیقت نوعی بشارت آمدن پیامبر خاتم را بیان می‌کند به عنوان نمونه آن حضرت می فرماید خداوندا از میان کسانی که گرداگرد خانه تو طواف می‌کنند رسولی را از خودشان برای آنها مبعوث بگردان تا آیات تو را بر مردم تلاوت کند

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه نتیجه بشارت انبیا دعوت مردم به انتظار فرج است ابراز کرد: همه عالم چشم انتظار بودند که قرار است که فردی مبعوث شود که جهان را پر از عدل و داد کند مانند این زمان که همه انبیای الهی بشارت ظهور خاتم الوصیا حضرت مهدی(عج) را به ما داد‌ه‌اند از این جهت هم ما منتظر ظهور آن حضرت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ولادت امام جعفر صادق(ع) اضافه کرد: امام صادق(ع) در کنار ائمه دوازده‌گانه کارشان این بود که آنچه را که پیامبر به نام قرآن آورد برای مردم توضیح دهند ائمه ما به دو شکل قرآن را برای مردم تفسیر کردند نخست شکل بیانی و زبانی و دیگری شکل عملی و رفتاری.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون هفته وحدت تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید تمام شما با هم به ریسمان خداوند متوسل شوید و آن را بگیرید ریسمان خداوند متعال همان قرآن و اهل‌بیت است از این رو حضور همه مردم با هم در صفوف نماز جماعت و جمعه مصداقی از «واعتصموا بحبل الله جمعیا» محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: خداوند متعال به همگان یادآور می‌شود که به نعمت‌های خداوند توجه داشته باشید و به یاد آورید هنگامی را که با یکدیگر دشمن بودید بدانید این پیامبر بود که با آمدنش الفت و مودت را میان شما برقرار کرد و شما را با یکدیگر برادر کرد از این رو این نعمت خداوند است که مردم همدیگر را دوست داشته و از یکدیگر حمایت می‌کنند./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات