۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۴۱۰۶۸
فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد؛

نیروی دریایی ارتش نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دریا

دریادار خانزادی با بیان این‌که نیروی دریایی ارتش با تدبیر مقام معظم رهبری در مسیر خودکفایی حرکت منسجم و هدفمندی را آغاز کرده است، از الحاق ناو موشک انداز سپر به دریای خزر در هفته آینده خبر داد.
حسین خانزادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار حسین خانزادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به ارائه تحلیلی از حمله رژیم بعث عراق به مرزهای جنوب ایران به ویژه هدف آنان برای تصرف بندر آبادان و بندر ماهشهر پرداخت و نقش تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این حمله را تاریخی خواند.

وی که به مناسب روز نیروی دریایی سخن می‌گفت، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انهدام کامل هسته اصلی نیروی دریایی دشمن، سیطره و تسلط خود را در دریا حاکم کرد و همه محسبات دشمن عملا معکوس شد و تا پایان جنگ دیگر شاهد حضور نیروی دریایی دشمن نبودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دوران سازندگی یکی از مسؤولیت‌های بزرگ این نیرو را برقراری امنیت و حفاظت از مرزهای دریایی کشور عنوان و ابراز کرد: امنیت هر آنچه به عنوان صادرات و واردات می‌خواهد اتفاق بیفتد از منطقه خلیج عدن، تنگه باب المندب، شمال اقیانوس هند تا تنگه مالاکا به سمت شرق برعهده نیروی دریایی ارتش است.

وی با اشاره به پدیده شوم دزدان دریایی و تهدید کشتی‌های تجاری، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ ناوگروه رزمی برای برقراری امنیت اقتصاد کشور در دریا به دریا اعزام کرده‌ایم و فرزندان ملت در دریا در مأموریت‌های بلند مدت بیش از سه ماه اقدام به برقراری امنیت در نقاطی می‌کنند که بیش از دو هزار کیلومتر از مرزهای کشور دور است.

دریادار خانزادی با بیان این‌که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدبیر مقام معظم رهبری در مسیر خودکفایی حرکت منسجم و هدفمندی را آغاز کرده است، ساخت شناورهای سطحی، کشتی‌های جنگی و دیگر ادوات جنگی مورد نیاز را از اقدامات نیروی دریایی ارتش در مسیر رسیدن به خودکفایی کامل دانست.

وی از ناو موشک انداز سپر که هفته آینده به دریای خزر انداخته می‌شود به عنوان نماد و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران نام برد و خاطرنشان کرد: این نوید را به مردم ایران می دهم که نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در دریا استوار ایستاده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: البته نباید فراموش کنیم که ما در آغاز راه هستیم و این راه برای رسیدن و دستیابی به جایگاه متناسب با اقتدار ایران اسلامی، ایران تاریخی و ایران بزرگ است./920/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات