۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۴۱۰۴۶
حجت‌الاسلام‌ ذوالنور:

برخی‌ برای فرار از کار به دنبال‌ اجرای نسخه‌های‌ غربی هستند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد به این دلیل که به دنبال فرار از تفکر و کار کردن برای ساختن ایران هستند دست به اجرای نسخه‌های خارجی در مقوله اقتصاد می‌زنند.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور پنجشنبه شب در همایش امنیت ملی؛ اقتصاد پویا و کارآفرینی که از سوی بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی قم در دانشگاه معارف برگزار شد به بررسی ابعاد گوناگون امنیت ملی پرداخت و اظهار داشت: امنیت ملی اساس نظام، منافع کلان و ثبات کشور را تأمین می‌کند؛ بر این اساس اگر استقلال و تمامیت ارضی کشور تهدید شود در حقیقت امنیت ملی تهدید شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که هیچ عقل و منطقی نمی‌تواند رابطه اقتصاد را با امنیت نقض کند، ابراز داشت: باید توجه داشت که امنیت ملی همواره در ابعاد گوناگون سیاسی و اقتصادی از سوی دشمن مورد هجمه قرار می‌گیرد.

وی بابیان این‌که اقتصاد پویا اساس تعالی یک نظام را شکل می‌دهد، گفت: دشمنان نظام اسلامی برای ایجاد زمینه‌های نارضایتی و ناکارآمد نشان دادن نظام به دنبال ایجاد گسل بین ملت و نظام اسلامی ایران هستند.

حجت‌الاسلام‌ ذوالنور در ادامه با اشاره به این‌که اقتصاد هر جامعه مبتنی بر نیازهای آن جامعه تعریف و ترسیم می‌شود، ابراز داشت: اقتصاد یک جامعه زمانی می‌تواند برای تعالی ملت‌ها دارای مؤلفه های شاخص باشد که بر اساس اقتضای نیازهای ملت‌ها طراحی و ترسیم‌شده باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تقلید گرایی در نظام اقتصادی را سهم مهلک اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: امروز در بدنه دولت برخی با اقامه این استدلال که «همان‌طور که برای بازیکنان فوتبال از خارج کشور نیرو وارد می‌کنیم، باید برای مدیریت کلان اقتصاد کشور هم نیرو وارد کنیم» به دنبال اجرای نسخه‌های خارج از ذائقه ایرانی و نظام اسلامی هستند.

وی افزود: اگر درایت رهبر معظم انقلاب نبود امروز باید کارگران ایرانی زیردست مدیران خارجی خدمت کرده و هویت ایرانی و اسلامی آنان به تاراج برده می‌شد؛ بر این اساس این دسته از افراد به این دلیل که به دنبال فرار از تفکر و تلاش برای ساختن ایران هستند دست به اجرای نسخه‌های خارجی در مقوله اقتصاد می‌زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب سال 1374 راهبرد اقتصاد بدون نفت را به دولت وقت ابلاغ و به‌عنوان یک سند بالادستی بلندمدت بر اجرای آن تأکید کردند، اظهار داشت: اگر از آن روز سالی فقط 4 درصد به هدف تعریف‌شده نزدیک می‌شدیم امروز اقتصاد ایران اقتصادی مستقل و نیرومند بود./837/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات