۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۴۱۰۴۱
همرزم شهید تقی‌پور:

شهید تقی‌پور در اردوهای جهادی حضوری فعال و مخلصانه داشت

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه روحانیان بسیاری در مبارزه با داعش در جنگ سوریه شرکت کرده‌اند، گفت: شهید تقی پور بیست و نهمین شهید روحانی مدافع حرم است.
شهید حجت الاسلام میرزا محمد تقی‌پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ولی الله خادمی، همرزم شهید تقی پور امشب در مراسم بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت و روحانی شهید «میرزا محمود تقی‌پور»، که در مسجد رسول الله(ص) قم برگزار شد، با بیان اینکه رزمندگان مدافع حرم توطئه‌های دشمنان را درباره جهان اسلام خنثی کردند، گفت: شش کشور ایران، افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق و روسیه زیر پرچم ولایت برای هدف واحدی جمع شده‌اند و در برابر نیرنگ‌های دشمنان اسلام مقاومت کرده‌اند و آنها توانستند که داعش را شکست دهند.

حجت الاسلام خادمی  ابراز  کرد: روحانیان بسیاری در مبارزه با داعش در جنگ سوریه شرکت کرده اند، شهید تقی پور بیست و نهمین شهید روحانی مدافع حرم است.

وی به  بیان خاطراتی از شهید تقی‌پور در دفاع مقدس و جنگ سوریه پرداخت و گفت: پس از سالهایی که باب شهادت بسته شده بود به برکت دفاع از حرم حضرت زینب(ع) عده‌ای رشادت خرج دادند و به مبارزه با این فتنه دشمنان پرداختند و یکی از آن افراد شهید حجت الاسلام محمود تقی‌پور بود.

حجت الاسلام خادمی به ویژگی‌های فردی شهید تقی‌پور اشاره کرد و گفت: وی از روحانیانی بودند که در اردوهای جهادی حضوری فعال و مخلصانه داشته و همچنین در سال گذشته نهضتی برای احیای محیط زیست و درخت‌کاری در قم  اتفاق افتاد و این شهید بزرگوار 500 درخت زیتون در بوستان ولایت قم کاشت.

وی توسل خالصانه به ائمه اطهار(ع) را مهم‌ترین ویژگی این شهید برشمرد و گفت: زمانی که شهید تقی‌پور در قم حضور داشت، طلاب مدافع حرم در منزل خویش جمع و روضه اهل بیت(ع) را برپا می‌کرد.

همرزم شهید تقی‌پور ابراز کرد: زمانی که دوستان این شهید در سوریه خبر شهادت وی را شنیدند، بسیار محزون شدند و گریستند، مسؤول خوابگاه رزمندگان در سوریه  بیان کرده که روحانیان زیادی برای جنگ آمده‌اند، اما این روحانی با بقیه آنها تفاوت اساسی دارد؛ زیرا یک ساعت قبل از اذان  صبح به مناجات با خداوند می‌پردازد.

 وی با اشاره به دفترچه خاطرات روزانه شهید تقی‌پور، گفت: وی در این دفترچه روز قبل از شهادت خویش نوشته است که امشب شب آخر عمر خویش را سپری می‌کنم و در روز اربعین به شهادت خواهم رسید.

حجت الاسلام خادمی بیان کرد: حجت الاسلام تقی‌پور مزد مجاهدت‌های خویش در هشت سال دفاع مقدس و اردوی‌های جهادی را به بهترین وجه از خداوند گرفت و در روز اربعین حسینی و در نزدیکی اذان ظهر در  قدمگاه عصمت و طهارت به درجه رفیع شهادت نائل شد./۹۹۸/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات