۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۴۱۰۳۴
در مراسم وداع با پیکر شهید «عسکری جمکرانی» مطرح شد؛

شهدا ستارگان هدایت و انقلابی محض هستند

حجت الاسلام میرزامحمدی در مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم «مجید عسکری جمکرانی» گفت: امام راحل و شهیدان خود را وامدار ملت می دانستند نه جوامع غربی.
طلبه بسیجی مجید عسکری طلبه شهید مدافع حرم مجید عسکری جمکرانی طلبه شهید مدافع حرم مجید عسکری جمکرانی تشییع شهداء مدافع حرم لشکرهای فاطمیون و زینبیون در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی امشب در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مجید عسکری جمکرانی» که در حسینیه حضرت زینب(س) قم برگزار شد، با بیان اینکه شهدا شیفته خدمتگزاری هستند و تا آخرین نفس به مردم خدمت می کنند، گفت: اگر شهدا قرار باشد در این دنیا سِمت و مقامی داشته باشند، هیچگاه شهوت قدرت نخواهند داشت.

سخنران و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خداوند متعال از انسان عمل زیبا می خواهد، اظهار داشت: در آیات نورانی قرآن کریم آمده که خدای متعال از انسان عمل خوب می خواهد نه عمل زیاد و هر کجا در قرآن از واژه «اکثرهم» استفاده شده، مربوط به جاهلان و کفار است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف انسان در دنیا عبودیت است، رسالت همه پیامبران(ع) در دنیا را عبودیت دانست و گفت: خدای متعال فقط یک درخواست مهم از انسان دارد که در آیه 2 سوره مبارک ملک می فرماید، این عالم مسخّر بشر و هر آنچه در آن وجود دارد برای انسان زینت است تا فقط یک چیز از تو طلب کنم و ببینم کدام یک از شما به زیباترین شکل عمل می کند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه شهدا به این آیات الهی معتقد بوده و باور قلبی دارند، یادآور شد: شهدای انقلاب اسلامی از پیش از انقلاب تا امروز، همچون امام شهیدان حضرت امام خمینی(ره) تا آخرین لحظه عمر خود خدمتگزار مردم بودند؛ امام راحل و شهیدان خود را وامدار ملت می دانستند نه جوامع غربی.

وی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حریم اهل بیت(ع) را تربیت یافتگان مکتب عاشورا دانست و تصریح کرد: شهدا دیپلمات نیستند بلکه انقلابی محض هستند؛ شهدا مثل دیپلمات ها هر شب و روز رنگ عوض نمی کنند و فقط رنگ خدایی دارند، البته شهدا با سیاست بیگانه نیستند اما سیاست زده هم نیستند.

سخنران و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدا در هر عرصه ای که باشند، الگوی دیگران هستند، خاطرنشان کرد: شهید مدافع حرم«عسکری جمکرانی» همیشه لبخند بر روی لب داشت و امیدوار به شهادت بود؛ این شهید بزرگوار خادم حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران بود.

وی با تأکید بر اینکه شهدا در این تجارت خانه عالم اهل بازی و بازیچه نبودند و می دانستند که دنیا دار فرار است نه دار قرار، گفت: شهدا ستارگان هدایت هستند و در هر تیرگی می شود راه را از طریق آن ها پیدا کرد؛ خداوند متعال وعده داده اند که کفالت خانواده شهدا به عهده خود پروردگار است.

حجت الاسلام میرزامحمدی در پایان به احترام پیامبران(ع) در آخرت به مقام شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: جلسات یادبود شهدا، فرصتی برای تجدید بیعت با اهل بیت(ع) و شهداست، چرا که شهدا در مسیر و معیت اهل بیت(ع) حرکت کردند؛ شهدا مایه بیداری و جدایی ما از غفلت و دنیا زدگی هستند./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات