۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۴۰۹۶۰
با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی؛

همایش دو روزه اقتصاد مقاومتی راه روشن پیشرفت و عدالت آغازشد

همایش دو روزه اقتصاد مقاومتی راه روشن پیشرفت و عدالت از صبح امروز و با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و با حضور فعالان فرهنگی سراسر کشور آغاز به کار کرد.
دیدارخادمان هيات سراسرکشور با آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه همایش دو روزه اقتصاد مقاومتی راه روشن پیشرفت و عدالت در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در جامعه عنوان کرد: اعتقاد، اخلاق، تربیت صحیح، مسؤولیت پذیری، اخلاص، امانتداری، درستکاری، صداقت و راستگویی موضوعاتی هستند که اگر در جامعه رواج پیدا کنند بسیاری از مشکلات ما حل می شوند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: اصلاح فکری و تعلیم و تربیت جامعه از طریق فعالیت های فرهنگی صورت می گیرد و اساسی ترین خدمت در جامعه، خدمت فرهنگی و دینی است.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر ابراهیم رزاقی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به ساختار بیمار اقتصاد کشور عنوان کرد: الگوی اقتصادی در کشور ما مبتنی بر نظام سرمایه داری غیر تولیدی نفت محور است و طبقه اشرافی که در این زمینه به وجود آمده اند و بدون دادن مالیات به سرمایه اندوزی می پردازند، قدرت بسیار زیادی در کشور دارند تا جایی که در انتخاب نمایندگان مجلس نیز تأثیرگذارند.

وی ادامه داد: از سال 1368 تا کنون بیش از 1500 میلیارد دلار واردات بی رویه در کشور انجام شده است که اگر این پول صرف ایجاد اشتغال می شد، می توانستیم 150 میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم در حالی که شغل پایدار در کشور حدود 22 میلیون است و 44 میلیون نفر از افرادی که در کشور در سن اشتغال قرار دارند کار نمی کنند.

گفتنی است؛ در ادامه این همایش که در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار می شود، کارگاه های تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی به منظور آشنایی فعالان فرهنگی کشور با اهمیت و ضرورت این موضوع برگزار می شود.

«مدیریت فرهنگی و کادرسازی» با سخنرانی حجت الاسلام حریزاوی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، «برنامه ریزی راهبردی» با سخنرانی حجت الاسلام ابروش پژوهشگر و عضو شورای علمی دانشگاه معارف کارگاه های روز نخست این همایش به شمار می روند.

در روز دوم نیز شرکت کنندگان از کارگاه های«بررسی عملکرد قوای سه گانه در تحقق اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی دکتر عبدالملکی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و معاون فرهنگی کمیته امداد و «سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی» با سخنرانی دکتر طغیانی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان استفاده می کنند.

سخنران مراسم اختتامیه این همایش نیز سردار نجات جانشین اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به بررسی تحولات داخل کشور و منطقه می پردازد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات