۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۴۰۹۵۲
ولایتی:

تضعیف اقتدار جبهه مقاومت در دستور کار استکبار است

مشاور رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: مهمترین راهبرد آمریکا، دامن زدن به اختلاف‌های قومی و مذهبی و منازعات فرقه‌ای در میان مسلمانان و تضعیف پایه‌های اقتدار ملی در کشورهای عضو جبهه مقاومت و تجزیه آنها است.
علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین کنگره جامعه اسلامی کارمندان امروز با حضور سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید کمال‌الدین سجادی دبیرکل جامعه اسلامی، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا  و برخی دیگر از شخصیت های سیاسی برگزار شد.

در ابتداء این مراسم سید کمال‌الدین سجادی دبیرکل جامعه اسلامی با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد تاسیس جامعه اسلامی کارمندان اظهار داشت: امید است این کنگره فصل جدیدی برای فعالیت‌های صنفی سیاسی و تشکل‌های کارمندان دولتی داشته باشد، ان شاءالله در این فصل جدید از افراد با انگیزه و جوان استفاده می‌شود.

در ادامه دبیرکل جامعه اسلامی پیام علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به این کنگره را به شرح زیر قرائت کرد:

در ایام مبارک ولادت نبی مکرم اسلام، پیامبر رحمت و نور و همچنین هفته وحدت، این یادگار ماندگار از دوران زعامت امام خمینی (ره) شاهد گردهمایی جمعی از نیروهای وفادار به انقلاب یعنی جامعه اسلامی کارمندان هستیم که بسیاری از اعضای آنرا از سالها پیش می‌شناسم و با برخی از آنان از نزدیک همکاری داشته‌ام.

فرصت مغتنمی است تا با ارزیابی عملکرد گذشته، نقاط قوت، ضعف و چالش‌های پیش‌روی این مجموعه مورد شناسایی قرار گرفته و برای طرح‌های آینده آن برنامه‌ریزی شود.

فلسفه وجودی احزاب و تشکل‌های سیاسی در نظام دینی ما در حقیقت هدایت فکری و معنوی جامعه در جهت اعتلای نظام، افرایش اقتدار ملی، تحقق آرمان‌های امام و انقلاب است.

انقلابی‌گری و همراهی با مردم از ویژگی‌های یک حزب قدرتمند در چنین نظامی است. احزابی که در چارچوب قانون اساسی تشکیل می‌شوند باید تربیت نیروهای انقلابی برای فعالیت در حوزه‌های مختلف و سازماندهی آنان را همواره در دستور کار خود داشته باشند.

هنر حزب در جذب نخبگان جوانی است که بتوانند در مدیریت آینده کشور نقش موثر و سازنده‌ای داشته باشند. تربیت مدیران جوان از مولفه‌های قدرت در یک تشکیلات سیاسی است. چرخش نخبگان در بدنه یک سازمان یا نهاد مردمی از پایه‌های اصلی یک مدیریت صحیح است که اگر با تجارب نسل‌های گذشته در هم آمیزد، ضریب موفقیت آن سازمان یا نهاد را افزایش می‌دهد.

جمهوری اسلامی به عنوان نظامی مردمی، مستقل و مبتنی بر ارزش‌های اصیل دینی و ملی که متضمن آزادی‌های فکری و عدالت اجتماعی است، یک محبت الهی است که به آسانی شکل نگرفته است. این جمهوری حاصل تلاش و مجاهدت نسل‌های اولیه انقلاب است که اگر به درستی از آن مراقبت نشود، آیندگان بر ما نخواهند بخشید.

امروز شاهدیم که پیروزی جبهه مقاومت اسلامی رزمندگان تکفیری آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌رود که منطقه غرب آسیا را از حوزه نفوذ یکصدساله استعمار نو خارج کند. کنگره 20 میلیونی کربلای معلی در واقع، تیر خلاصی بر توطئه‌های سنتی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو جبهه مقاومت است، هرچند شیطان بزرگ دست از توطئه‌چینی برنخواهد داشت و به جبران شکست‌های خود در عرصه‌های نظامی، به اقدامات ایذایی خود در حوزه‌های سیاسی نظیر استعفای تحمیلی سعد حریری از نخست‌وزیری لبنان و محاصره دریایی و هوایی یمن ادامه خواهد داد. امروز آمریکای سیلی خورده از اسلام و جبهه مقاومت، شیوه رویارویی خود با این جریان نوظهور را تغییر داده است.

در این مرحله، مهمترین راهبرد آمریکا، دامن زدن به اختلاف‌های قومی و مذهبی و منازعات فرقه‌ای در میان مسلمانان و تضعیف پایه‌های اقتدار ملی در کشورهای عضو جبهه مقاومت و تجزیه آنهاست.

آنچه مسلم است دشمن از خصومت و کینه‌ورزی خود علیه جمهوری اسلامی هرگز دست بر نخواهد داشت، از این رو نیروهای انقلاب باید دائما خود را برای مواجهه با هر تهاجمی از سوی دشمن مهیا سازند و لازمه آن تداوم کار فرهنگی و بصیرت‌افزایی در سطح جامعه به ویژه در میان نیروهای وفادار به انقلاب است./816/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات