۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۰۷۹۵
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

مجمع تقریب مذاهب سبب وحدت ادیان و جوامع است

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: اهتمام ما باید به شأن و تعالیم اهل بیت هر روز بیشتر شود؛ زیرا هویت و مرام ما، اهل بیت است و مسلک و عقاید توحیدی ما از وجود مبارک ایشان است.
آیت الله رشاد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) در کلاس درس اخلاق که پیش از ظهر امروز در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهم و رهنمون‌های راهبردی امام خمینی(ره) موضوع تقریب بین مذاهب بود که مقام معظم رهبری آن را در قالب تشکیلات اساسی تأسیس کردند و این جریان و آرمان مهم را مدیریت کردند.

وی افزود: در تاریخ اسلام بعضی امور راهبردی و اساسی اتفاق افتاده که بانی آن رسول اکرم(ص) بوده؛ یکی از این امور بحث وحدت بین انسان‌ها بوده است.

رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران ابراز داشت: نبی مکرم اسلام(ص) حتی در دوران جوانی که موضوع رسالت ایشان برای مردم مطرح نبود، به عنوان جوانی صالح و عدالت خواه در جامعه مطرح بودند، بعضی اقدامات خیرخواهانه، اصلاح گرانه و عدالت جویانه را با تنی چند از جوانان صالح پیگیری می‌کردند.

وی در ادامه بیان داشت: در ماجرای جابجایی سنگ آسمانی حجرالاسود که نزدیک بود کار به خونریزی میان قبایل کشیده شود، حضرت محمد(ص) تدبیری را اندیشید که به عنوان نماد وحدت میان انسان‌ها و قبایل شد و از بروز نزاع و اختلاف جلوگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد در ادامه بیان داشت: به این ترتیب پیامبر اکرم(ص) سنگ را بر روی عبای خود قرار دادند و قرار شد همه با هم سنگ را جابجا کنند و این ماجرا سبب اتحاد و همدلی بین آنها شد و دوباره خودشان آن را در محل قرار دادند و به این صورت وجود مبارک ایشان همواره سبب انسجام و وحدت در جامعه بود.

وی در ادامه افزود: امام علی(ع) نیز دلیل ۲۵ سال سکوت خود را ایجاد وحدت و باقی ماندن اسلام مطرح می‌کنند.

رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز در راستای ایجاد وحدت جوامع و ادیان، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت را تأسیس کردند. اهتمام ما باید به شان و مقام و تعالیم اهل بیت هیچ گاه کاهش پیدا نکند و هر روز باید بیشتر شود زیرا هویت و مرام ما، اهل بیت است و دین و مسلک و عقاید توحیدی ما از وجود مبارک آنهاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه کبیره، مرام نامه عاشقانه و عشق بازی پیروان اهل بیت با ایشان است. طلاب باید بسیار به خواندن این زیارت اهتمام داشته باشند؛ چراکه سراسر این زیارت بلند ذره‌ای با توحید و عقاید توحیدی زاویه ندارد./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات