۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۴۰۷۴۰
بیستم آذرماه؛

هشتمین سالگرد آیت الله قاضی خرم آبادی برگزار می شود

هشتمین سالگرد آیت الله قاضی خرم آبادی با حضور عبدالکریم بی آزار شیرازی از نزدیکان وی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می شود.
آیت الله قاضی خرم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عسکر دیرباز در نشست خبری هشتمین سالگرد آیت الله قاضی خرم آبادی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی این مبارز انقلابی عنوان کرد: آیت الله قاضی خرم آبادی علاوه بر اینکه یک شخصیت روحانی و حوزوی با مراتب بالای علمی و اخلاقی بودند، در عین حال نیز توانستند با راه اندازی بزرگترین مرکز دانشگاهی در قم، تأثیر فراوانی بر جایگاه علمی قم بگذارند.

وی افزود: ایشان اولین دانشگاه جامع سراسری را در استان قم پایه گذاری کردند و با پیگیری های مستمر و نگاه باز خود سبب شدند تا علاوه بر راه اندازی دانشکده علوم انسانی، دانشکده های فنی مهندسی و علوم پایه نیز با توجه به نیاز قم راه اندازی شود.

رییس دانشگاه قم تصریح کرد: از جمله ویژگی های آیت الله قاضی خرم آبادی، انقلابی گری ایشان است که در استان لرستان نیز منشأ خدمات فراوانی شدند و در زمان مبارزات پیش از انقلاب نیز  بخشی از هزینه های خانواده های زندانی انقلاب را این شخصیت انقلابی تأمین می کرد.

وی اضافه کرد: آیت الله قاضی خرم آبادی علی رغم مشکلات جسمی و بیماری که داشتند اما به مدیریت خود در دانشگاه ادامه دادند و در طول 30 سال که در این دانشگاه خدمت می کردند حتی یک ریال از بیت المال به عنوان حقوق استفاده نکردند.

حجت الاسلام دیرباز تأکید کرد: این سنت حسنه که به عنوان دانشگاه قم در حال فعالیت است توانسته از حضور اساتید فرهیخته، انقلابی و متخصص که هم در حوزه و هم دانشگاه تحصیل کرده اند، بهره ببرد.

رییس دانشگاه قم ابراز کرد: یکی دیگر از کارهای بسیار خوبی که آیت الله قاضی خرم آبادی پایه گذاری کردند، جداسازی بخش خواهران و برادران در دانشگاه قم بود که همین موضوع سبب شده است که انگیزه و رغبت بسیاری بین دانشجویان و اساتید برای تحصیل و تدریس در این دانشگاه به وجود بیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال نیز مطابق هر سال مراسم گرامیداشت این شخصیت انقلابی در روز 20 آذرماه از ساعت 10 صبح در قالب محفل قرآنی و با حضور دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی از نزدیکان ایشان، اساتید و دانشجویان و خانواده آیت الله قاضی خرم آبادی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات