۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۴۰۷۲۲

ابراز نگرانی آیت الله نوری همدانی از وضعیت شیخ عیسی قاسم/ امت اسلام نسبت به ظلم ظالمان بی تفاوت نباشد

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با اشاره به تحولات بحرین، نسبت به وضعیت سلامتی رهبر شیعیان این کشور ابراز نگرانی کرد.
درس خارج آ‌یت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به تحولات منطقه، نسبت به وضعیت سلامتی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: آیت الله عیسی قاسم شخصیتی فقیه و مجتهد است که رهبری مردم را بر عهده دارد، آل خلیفه و رژیم ظالم بحرین با همکاری آل سعود سعی در سرکوب مردم و عالمان دینی این کشور دارد، یک حاکم جائر و ظالم که تابع ونوکر آل سعود، آمریکا و اسرائیل به شمار می رود مردم و علما را تحت فشار قرار داده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شیخ عیسی قاسم با رهنمودهای خود قیام مردم بحرین را هدایت کرد، اظهار داشت: رهنمودهای ایشان رژیم ظالم آل خلیفه را عصبانی کرد از این رو سعی در تبعید این عالم دینی داشتند اما مردم قیام کردند و اجازه ندادند.

وی ادامه داد: رژیم آل خلیفه شیخ عیسی قاسم را در منزلش محبوس و محصور کرده است، طبق اخبار شیخ عیسی قاسم در مریضی به سر می برد و نیازمند درمان است اما رژیم جائر بحرین این اجازه را نمی دهد و وضع سلامتی رهبر شیعیان بحرین در خطر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اعلام حمایت از شیخ عیسی قاسم و محکومیت اقدامات ظامانه آل خلیفه ابراز داشت: امت اسلام و عالمان اسلامی باید به صورت جدی و مستمر پیگر وضعیت شیخ عیسی قاسم باشند و ظلم های آل خلیفه را محکوم کنند و نسبت به ظلم ظالمان بی تفاوت نباشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که احکام اسلامی باید در تمام شئون زندگی انسان حاکم باشد، عنوان کرد: موازین اسلامی باید در همه موارد از جمله مسائل اجتماعی و ورزشی باید رعایت شود چرا که انقلاب برای احیای احکام دینی به وجود آمده است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات