۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۰۵۸۶

هشدار پژوهشگر الجزائری درباره تلاش غرب برای گسستن وحدت اسلامی

پژوهشگر و اندیشمند الجزائری درباره تلاش غرب برای گسستن وحدت امت اسلامی با بهره برداری از برخی مسائل و استفاده از عناصر و حکومت‌ها در درون جهان اسلام هشدار داد.
«حمزة بلحاج صالح» پژوهشگر و اندیشمند الجزائری

به گزارش خبرگزاری رسا، «حمزة بلحاج صالح» پژوهشگر و اندیشمند الجزائری در گفت‌وگویی در حاشیه همایش بین المللی تهران با عنوان «محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها» گفت: جهان اسلام از یک سری تراژدی های تاریخی رنج می برد که غرب از طریق  برخی عناصر و کشورهای عربی از آنها به نفع خود بهره برداری می کند تا از این طریق وحدت اسلامی را دچار گسست کند.

وی درباره مسائل امروز جهان اسلام از جمله تکفیر و تعصب و توطئه ها برای به حاشیه راندن مسأله فلسطین گفت: مسأله تکفیر در جنبه دارد. یک جنبه ریشه در میراث ما دارد و ما نیاز داریم تا با ذهنیتی جدید، نگاهی دوباره به این میراث بیاندازیم و (جنبه دیگر این است که) ما از یک سری تراژدی های تاریخی رنج می بریم که غرب از طریق  برخی عناصر و کشورهای عربی از آنها به نفع خود بهره برداری می کند تا از این طریق وحدت اسلامی را دچار گسست کند. ما باید از این مرحله خارج شویم و ذهنیتی را در راستای نزدیکی فهم مسأله وحدت ایجاد کنیم.

این پژوهشگر الجزائری تصریح کرد: انسانیت فقط انباشت دستاوردهای غربی نیست بلکه همچنین نتیجه انباشت میراث عربی - اسلامی در طول دوران گذشته تاکنون است./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات