۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۴۰۵۴۳
مدیر مدرسه النبی بندرعباس:

فرهنگ انتظار با مادی گرایی و استفاده ابزاری از دین در تضاد است

مدیر مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس گفت: فرهنگ انتظار با استفاده ابزاری از دین، مادی گرایی و افکار ضد دین به شدت در تضاد است و در این فرهنگ ناب، مستضعفان عالم وارثان اصلی زمین معرفی شده اند.
حجت الاسلام اولیایی

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، شناخت امامان معصوم(ع) و احیای اوامر اهل بیت(ع) را یکی از بزرگترین مصادیق احیای دین و حفظ اصالت های دینی عنوان کرد و گفت: با شناخت و عمل به دستورات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توان به حفظ اصالت های دینی پرداخت.

وی در ادامه افزود: امام رضا (ع) در روایتی فرموده اند: خدا رحمت کند کسانی را که امر ما را زنده کنند و روش آن را اینگونه فرمودند که مردم علوم ما را یاد بگیرند و به دیگران یاد دهند و این بهترین تعریف از منتظر واقعی در عصر غیبت است.

حجت الاسلام اولیایی، صیرت، آگاهی، شناخت همراه با علم و عملی که با حلم مزین شده است را از مهم ترین مصادیق فرهنگ انتظار ذکر کرد و گفت: فرهنگ انتظار متضمن تمامی خوبی هایی است که از اول خلقت انبیا و امامان معصوم(ع) به بشر آموخته اند.

مدیر مدرسه علمیه النبی(ص)بندرعباس تأکید کرد: فرهنگ انتظار فرهنگ عدالت، عقل، حکمت، برادری و برابری است و مادی گرایی در این فرهنگ جایگاهی ندارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ انتظار با لاابالی گری، استفاده ابزاری از دین، مادی گرایی و افکار ضد دین به شدت در تضاد است و در این فرهنگ ناب وارثان اصلی زمین مستضعفان عالم معرفی شده اند و غایت این فرهنگ رهایی بخشی مستضعفان و ستم دیدگان از ظلم ظالمان می باشد که ان شالله با حضور حضرت بقیه الله اعظم امام زمان (عج) محقق خواهد شد.

حجت الاسلام اولیایی به برکات جامعه جامعه مهدوی اشاره داشت و با بیان روایتی گفت: جابر‌بن عبد الله انصارى با شنیدن خبر غیبت حضرت مهدى(ع) از نبى اکرم(ع) پرسید: «فَهَل یقَعُ لِشِیعَتِهِ الإِنتفاعُ فِى غَیبَتِهِ؟؛ آیا در غیبت حضرت، شیعیانش بهره و فایده‌اى از او خواهند برد؟» حضرت رسول فرمودند: «اِى و الَّذِى بَعَثَنِى بِالنُّبُوَّه إِنَّهُم ینتَفِعُونَ بِهِ وَ یستَضِیئُونَ بِنُورِهِ کانتِفاعِ النّاسِ بِالشّمسِ و إِن جَلَّلَها السِّحَابٌ؛ بله، قسم به کسى‌که مرا به نبوت برانگیخت، همانا شیعیانش از او بهره مند مى‌شوند و به نور او روشنى مى‌یابند؛ همانند بهره مندى مردم از خورشید، آن گاه که ابر آن‌را پوشانده باشد.

وی در پایان، آشنایى با معارف مشترک قرآنى بین خانواده و مبحث مهدویت یکى را از جذاب‌ترین مباحث مربوط به خانواده و مهدویت دانست و بیان کرد: در این باره، سوره نور، در ابتدا با ظرافت و زیبایى خاصى به مباحث خانواده اشاره کرده و در پایان به بحث منجى و تشکیل حکومت مهدوى پرداخته است./۸۵۱/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات