۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۴۰۵۱۹
امام جمعه دلگان:

نخستین وظیفه مؤمن در عصر غیبت انتظار برای فرج است

حجت الاسلام بامری گفت: نخستین وظیفه مؤمن و مهم‌ترین عبادت او در عصر غیبت انتظار برای فرج است.
حجت الاسلام عظيم بامری، امام جمعه دلگان

حجت الاسلام عظیم بامری، امام جمعه دلگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون غیبت حضرت مهدی(عج) گفت: در اسلام برای هدایت مردم از دو روش انذار و بشارت استفاده می‌کنند که ‌محرم و صفر نقش انذار و ربیع الاول نقش بشارت را دارد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) ابراز داشت: حضرت مهدی(عج) پس از شهادت پدر بزرگوار خود امام حسن عسکری(ع) در حالی که تنها 5 سال از عمر شریف‌شان می‌گذشت به اذن پروردگار متعال به مقام امامت منصوب شدند و در جایگاه امامت قرار گرفتند و از همان زمان هم دوران غیبت شروع شد و آن حضرت از نظرها غایب شدند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: اولین وظیفه مؤمن و مهم‌ترین عبادت او در عصر غیبت انتظار برای فرج است.

امام جمعه دلگان ادامه داد: آغاز امامت امام دوازدهم(عج)، ولایت امامی است که‌ همه جهان در انتظار ایشان به سر می‌برند اما انتظار، شیوه خود را دارد و باید با عمل به آنچه خواسته شده که همان دستورات الهی است در این مسیر گام برداشت.

وی در پایان با اشاره به خصوصیات منتظر واقعی در عصر غیبت تصریح ‌کرد: منتظر واقعی کسی است که اعمال، عبادت‌ها و آنچه را که واجب است ترک ‌نکرده و همواره به یاد خدا و امام زمانش باشد./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات