۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۴۰۴۶۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت تبیین مواهب و برکات ظهور مهدی موعود در جامعه

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان گفت: سبک زندگی منتظران ظهور باید بر اساس تکالیف تعیین شده از طرف آن بزرگوار باشد که اگر چنین شد توانسته ایم زندگی مهدوی بسازیم.
حجت الاسلام زارع

حجت الاسلام مهدیار زارع مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تبریک نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت و ولایت امام مهدی(عج)، به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره داشت و گفت: آن حضرت به فرزند بزرگوارشان فرمودند «پسرم! دلهای مردم دیندار و با اخلاص، مانند پرندگانی که شیفته‏ آشیانه‏ خویش باشند، مشتاق لقای تو هستند. آنها در میان مردم با خواری زندگی می ‏کنند ولی در پیشگاه خداوند عزیز و محبوب هستند. آنها خود را بیچاره و بی‏نقش نشان می‏ دهند ولی اهل قناعت و خویشتن داری هستند. آنها دین خود را به وسیله‏ مبارزه با ضد دین، کامل نگه می ‏دارند.»

وی در ادامه افزود: بر اساس این روایت که در کتاب کمال الدین (ج 2 ص 1348) آمده است، راه حفظ اصالت های دینی در عصر غیبت را در یاری امام زمان(عج) می داند و کسانی می توانند حضرت را یاری و اصالت های دینی و ارزش های اسلامی را حفظ کنند که دو ویژگی مهم دارا باشند، نخست اهل اطاعت و سپس اعمالشان از روی اخلاص باشد.

حجت الاسلام زارع، عصر غیبت را یکی از زمان های بسیار سخت در حفظ ایمان و دینداری دانست و بیان داشت: امام صادق(ع) ضمن اشاره به سختی دین داری و حفظ ایمان در عصر غیبت، می فرمایند: صاحب الامر دوران غیبتی در پیش دارند که در آن زمان، گروهی گمراه می شوند و گروهی دیگر، با وجود تمام ناملایمات، بر هدایت باقی مانند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان تصریح کرد: اطاعت از دستورات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و انجام واجبات و ترک محرمات و نیز عمل کردن از روی اخلاص در این عصر پرهراس و پر فتنه به حفظ دینداری کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام زارع با تاکید بر تبیین بیانات حضرات معصومین(ع) به بهترین شکل ممکن توسط نخبگان افزود: همچنین باید مواهب و برکاتی که با ظهور حضرت حجت(عج) برای دنیا به وجود می آید برای همگان ترسیم شود تا یأس و نومیدی که به واسطه ظلم و ستم و جور مستکبران به وجود آمده به باور و امید و ایمان تبدیل شود.

وی همچنین تصریح کرد: ما به عنوان شیعه منتظر در دوران غیبت باید به این باور رسیده باشیم که امام مهدی(عج) همیشه به ظاهر، غائب هستند اما حی و ناظرند و اعمال ما برایشان مخفی و پوشیده نیست، بنابراین باید به تکالیفی که آن حضرت از ما می خواهد عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان بیان داشت: سبک زندگی منتظران ظهور باید بر اساس تکالیف تعیین شده از طرف آن بزرگوار باشد که اگر چنین شد توانسته ایم زندگی مهدوی بسازیم.

حجت الاسلام زارع در ادامه اضافه کرد: اگر نیت و هدف ما جلب رضایت امام زمان(عج) باشد باید به وظایف تعیین شده از سوی آن حضرت عمل کنیم، عمل کردن به اعمال تعیین شده، علیرغم سختی ها و دشواری ها، سبب می شود تا ما از برترین و بافضیلت ترین مردمان زمان خود شویم که تحقق این مهم، شکست سنگینی برای جریان های مادی گرا است.

وی ادامه داد: جریان های مادی گرا جریانی هایی هستند که همه چیز را در حس و تجربه می دانند و به دنبال تبدیل انسان به ماشین های بی روح و ناامید هستند تا بتوانند منافع خود را تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان ابراز داشت: نهادینه شدن سبک زندگی مهدوی در جامعه کنونی و فراگیر شدن فرهنگ انتظار به عنوان یک باور، سبب به حرکت درآوردن همین انسان های بی روح می شود و امید به آینده و پیروزی حق بر باطل را در دلهای شان زنده نگه می دارد./851/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات