۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۴۰۴۴۰
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

زندگی طلبگی نوعی جهاد است

حجت الاسلام ارجمند با بیان اینکه زندگی طلبگی یک جهاد است، گفت: زن باید با فهم از طلبگی و اقتضائات طلبگی زندگی خود را به بهترین شکل مدیریت کند.
جشن ولایت امام عصر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه امشب در جمع طلاب و خانواده های آنها با تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به مؤلفه های زندگی موفق طلبگی، اظهار داشت: زندگی به معنای اجتماع دو فرد برای فداکاری نسبت به یکدیگر است.

وی با تأکید بر درک متقابل از یکدیگر در زندگی مشترک و شناخت جایگاه زندگی طلبگی، گفت: زن در حقیقت عروس حضرت حجت(ع) است و باید به این افتخار کند و با پرورش نیت های الهی خود از زندگی در خانه یک طلبه لذت معنوی را بچشد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با بیان اینکه بهترین خانه آن است که در آن منزل افراد انتظار یکدیگر را بکشند و نسبت به هم بی قرار باشند و باید گفت خانه قرارگاه بی قراران نسبت به یکدیگر است، ابراز داشت: در زندگی باید دو طرف لباس تقوا نسبت به هم باشند آن چنان که در قرآن به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به برخی عبارات که زندگی را دچار تنش خواهد کرد، ادامه داد: یک عادت بد در زندگی و منش ایرانی ها این پرسش است که «کجا هستی؟»، این پرسش در ما ایرانی ها به یک عادت تبدیل شده است که در حقیقت در بیشتر موارد سؤالی بی مورد و بی منطق است.

حجت الاسلام ارجمند با تأکید بر احترام متقابل نسبت به یکدیگر در زندگی زناشویی، خاطرنشان کرد: مؤمن برکت برای مؤمن است و باید در زندگی زناشویی به جای آن که وبال هم باشیم بال پرواز واوج گرفتن برای همدیگر باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین نقطه اتصال در یک خانه تفاهم است، گفت: تفاهم دارای ۵ قانون است، قانون نخست این است که تفاوت های یکدیگر را فهم و تحمل کنیم، قانون دوم فهم یکدیگر است اگر فهم یکدیگر حاصل نشود حتی عشق و عاشقی نیز آن منزل را به زندان مبدل خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه ادامه داد: زن باید با فهم از طلبگی و اقتضائات طلبگی زندگی خود را به بهترین شکل مدیریت کند، قانون دیگر احترام به آزادی های فردی و دائره شخصی یکدیگر و احترام به تفاوت های هر طرف است.

وی با بیان اینکه در زندگی باید دو طرف یکدیگر را آنچنان که هستند بپذیرند و به امید های واهی زندگی خود را تلخ نکنند، افزود: در زندگی مشترک باید یکدیگر را هر آن گونه که هستیم بپذیریم، این پذیرش متقابل یکدیگر زمینه را برای پیشرفت فردی و خانوادگی فراهم خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر محبت متقابل نسبت به یکدیگر، گفت: محبت به مرد افتخار به او و قبول او است، اگر زن به همسر خود افتخار کند به او محبت کرده است و محبت مرد به زن بیان سخنان محبت آمیز مانند دوست دارم است./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات