۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۴۰۳۵۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

اعتقاد به امام حاضر و ناظر، به زندگی انسان جهت می‌دهد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: کسی که معتقد به وجود امام عصر است در دوران غیبت همواره به فکر او بوده و برای تعجیل آن حضرت دعا می‌کند؛ زیرا اعتقاد به امام حاضر و ناظر به زندگی انسان جهت داده و موجب رشد و تعالی فکری او می‌شود.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین شب گذشته در مسجد احمدبیک قزوین با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون غیبت حضرت مهدی(عج) گفت: فرزندم مهدی غیبتی خواهد داشت آنچنان غیبتی که همه در معرض هلاکت قرار می‌گیرند مگر کسانی که اعتقاد به امام زمان در این دوران داشته باشند.

وی در ادامه افزود: کسی که معتقد به وجود امام عصر است در دوران غیبت همواره به فکر او بوده و برای تعجیل آن حضرت دعا می‌کند اعتقاد به امام حاضر و ناظر به زندگی انسان جهت داده و موجب رشد و تعالی فکری او می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه با اشاره به آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: امام عصر(عج) پس از شهادت پدر بزرگوار خود امام حسن عسگری(ع) در حالی که تنها پنج سال از عمر شریفشان می‌گذشت به اذن خداوند متعال به مقام امامت منصوب شدند و در جایگاه امامت قرار گرفتند از آن روز غیبت صغری امام شروع سد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت غیبت صغری و غیبت کبری امام عصر(عج) اضافه کرد: تفاوت غیبت صغری با غیبت کبری در این است که در غیبت صغری امام عصر(عج) چهار نائب داشتند که ارتباط مستقیم با امام داشته و دستورات و برنامه‌ها را از آن حضرت می‌گرفتند و به مردم ابلاغ می‌کردند.

حجت الاسلام عادل در ادامه با بیان اینکه با رحلت نائب چهارم امام غیبت صغری به پایان رسید ابراز کرد: محمد سماعی نائب چهارم امام در ایام نزدیک به رحلت خود توقیعی را از جانب امام دریافت کرد با این مضمون که عمرش به پایان رسیده است و با اتمام عمر او غیبت صغری هفتاد ساله هم به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌مندی مردم از وجود امام عصر(عج) در دوران غیبت کبری گفت: وجه انتفاع و بهره‌مندی مردم از وجود امام عصر در دوران غیبت کبری همچون بهره‌مندی از خورشید پشت ابر است امامی که واسطه فیض است همواره کار هدایت و امامت خود را انجام می‌دهد و کسانی که دارای تقوا و ایمان واقعی هستند به طور مدام این فیض‌رسانی را مشاهده می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) پیرامون ظهور تصریح کرد: اگر از عمر دنیا یک روز باقی مانده باشد خداوند متعال آن یک روز را آنچنان طولانی خواهد کرد تا یکی از فرزندان من ظهور کند و جهان را پر از عدل و داد کند در این غیبت کبری باید معتقدین به آن حضرت برای ظهور او بسیار دعا کنند.

وی در پایان گفت: انسان باید هر صبح و شام آماده ظهور امام زمان(عج) باشد حضرت باشد چرا که به نقل از روایات امر فرج یکشبه محقق خواهد شد از این رو کسانی که همیشه خانه دلشان آماده استقبال از امام است اهل سعادت و رستگاری خواهند بود چرا که برترین اعمال در این دوران انتظار فرج است./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات