۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۴۰۳۳۳
آیت الله جوادی آملی:

یاد خدا و مرگ مانع غبارگیری قلب انسان می شود

آیت الله جوادی‌آملی گفت: یاد خدا و مرگ مانع غبارگیری قلب انسان می شود و قلب منزه از غبار می تواند اسرار الهی را به نحو شایسته ای درک کند.
آیت الله جوادی ‌آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله جوادی آملی امشب در پیامی به مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) که به همت دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت الله جوادی آملی در مازندران و حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) آمل در مسجد هدایت برگزار شد اظهار داشت: تقوامحوری برای انسان مسافر قیامت بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: تقوا بهترین سفارش انبیا و اولیای الهی است و در برنامه ها و سخنان این بزرگان نیز سخن از تقوا است که ضرورت دارد به نحوی شایسته مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله جوادی آملی افزود: سفارش امام حسن عسکری(ع) نیز این است تقوای خداوند متعال را فراموش نکنیم و در این مسیر اهتمامی والا و شایسته داشته باشیم.

وی ادامه داد: انسان باید در زندگی از دروغ خودداری کرده، امانت را به صاحبش برگرداند و حق همسایگان را به بهترین نحو ممکن رعایت کند که امری مهم است.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که انسان باید همواره به یاد مرگ باشد، اظهارداشت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند زیاد به یاد مرگ و خداوند متعال باشید که برکات و دستاوردهای بسیاری در آن قرار دارد.

وی تصریح کرد: یاد خدا و مرگ مانع غبارگیری قلب انسان می شود که قلب منزه از غبار می تواند اسرار الهی را به نحو شایسته ای درک کند.

گفتنی است؛ در این مراسم که با سخنرانی آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران همراه بود، جمع کثیری از ائمه جمعه، مدیران و آحاد مردم حضور داشتند./1314/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات