۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۴۰۳۱۷
امام جمعه نقده:

تفکر سلفی تکفیری هنوز زنده است

حجت الاسلام حیدری زاد با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر تروریسم داعشی، گفت: اگر چه داعش نابود شد؛ اما تفکر حاکم برآن یعنی سلفی گری جهادی هنوز در منطقه پا بر جا است؛ از این رو باید در برابر توطئه های دشمنان هوشیار بود.
امام جمعه نقده

حجت الاسلام محمد حیدری زاد امام جمعه نقده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه از بین رفتن پایگاه تروریسم داعشی در منطقه عامل خرسندی مردم شد، اظهار داشت: اما لازم هست بدانیم این تفکر از میان نرفته است.

وی با بیان اینکه تفکر سلفی ابتدا با بنیاد گرایی اسلامی و بازگشت به اصل اسلام و اندیشه اسلامی شکل گرفت، گفت: اما بعد ها این تفکر در تحولات خود به جایی رسیده که حرکت های جهادی را مقدم بر حرکت های علمی دانستند.

امام جمعه نقده سید قطب را از اندیشمندان بزرگ و تأثیر گذار اسلامی دانست که در گسترش تفکر سلفی نقش بسزایی داشته است، گفت: حسن البنا مؤسس اخوان المسلمین در مصر به تبعیت از تفکرات سید قطب با تفکر سلفی جهادی این جنبش بزرگ اسلامی را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه برادر سید قطب، محمد قطب نیز با سفر به عربستان و ترویج اندیشه سید قطب در گسترش اندیشه سلفی گری نقش بسیاری داشت، گفت: اندیشمندان مسلمان جهان را به کفر و اسلام تقسیم می کنند اما سلفی جهادی اعتقاد دارد که ابتدا باید مظاهر کفر در جهان اسلام از میان برداشته شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: این تفکر نتایج خانمان سوزی را برای کشورهای اسلامی رقم زد و جریاناتی چون القاعده که جزء سلفی های جهادی است و راه کار نظامی را بر راه کار علمی ترجیح دادند در تضعیف جهان اسلام بسیار تأثیر گذاشتند.

وی با بیان اینکه اگرچه داعش پایگاه ها و مناطق تحت سیطره خود را از دست داده است اما تفکر تکفیری و سلفی هنوز از بین نرفته است و همچنان در منطقه وجود دارد، افزود: نابودی داعش خط بطلانی بر سیاست های کشور های استعماری برای ضربه به جهان اسلام بود.

حجت الاسلام حیدری زاد با اشاره به اهمیت حفظ هوشیاری ملت های مسلمان در برابر توطئه های جدید استکباری، ابراز داشت: یقینا دشمنان به توطئه افکنی در جهان اسلام تداوم خواهند داد و کشور های مسلمان لازم است در برابر این هدف هوشیاری خود را حفظ کنند./۸۵۴۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات