۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۴۰۲۰۱
در صورت ادامه اهمال دولت صورت می گیرد؛

ارجاع پرونده تخلف در اجرای قانون حمایت از آمران به معروف به قوه قضاییه

حجت الاسلام پژمان‌فر از ارسال پرونده تخلف در اجرای قانون ‌حمایت از آمران به معروف به قوه قضاییه در صورت ادامه اهمال دولت خبر داد.
پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره آخرین اقدامات فراکسیون متبوع خود در اجرایی شدن قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، گفت: روحانیون مجلس علی‌رغم تعداد کمی که در پارلمان دارند می‌توانند بسیار فعال‌تر عمل کنند.

وی افزود: قرار بود مهلتی 10 روزه و مصادف با دهه اول محرم(دهه امر به معروف و نهی از منکر) از سوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی درباره اجرایی شدن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به دولت ارائه شود تا اقدامات این قوه در خصوص اجرای قانون مذکور اطلاع‌رسانی شود.

حجت الاسلام پژمان‌فر تصریح کرد: از ابتدا در فراکسیون روحانیت بنا بر این بود که اگر دولت گزارشی از اقدامات خود درباره اجرایی شدن قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را ارائه ندهد، این فراکسیون ذیل ماده 236 دولت را به دلیل تخلف و عدم اجرای قانون مصوب به قوه قضاییه ارجاع دهد.


وی گفت: فراکسیون روحانیت نیز باید نقش فعال‌تری را برای پیگیری اجرای قانون مهم قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» ایفا کند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا دولت در رابطه با موضوع اجرای قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» به درخواست فراکسیون روحانیت جهت دیدار مستقیم پاسخی نداده است، اظهار داشت: واقعیت امر این است که دولت بنا ندارد پاسخی به موضوع اجرای قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» دهد، به همین دلیل وظیفه فراکسیون روحانیت است که با اهرم‌های قانونی(عدم تمکین دولت) رییس‌جمهور را مکلف به اجرای قانون مذکور کند./856/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات