۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۴۰۱۲۰
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان تشریح کرد؛

فعالیت های فرهنگی و قرآنی مدارس علمیه خواهران استان همدان

خانم جان جان گفت: حوزه علمیه خواهران استان همدان دارای ۱۱ مدرسه فعال است که مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهر سامن از امسال شروع به فعالیت کرده است.
خواهران

خانم مریم جان جان معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان گفت: حوزه علمیه خواهران استان همدان دارای 11 مدرسه فعال است که مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهر سامن از امسال شروع به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهر سامن از خواهران با مدرک سیکل پذیرش کرده و طلاب خواهر به صورت خوابگاهی و تمام وقت در این مدرسه به تحصیل دروس حوزه می پردازند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: مدرسه علمیه فدک شهر همدان از مدارس سطح سه در استان همدان به شمار می رود که امسال از طلاب متقاضی در رشته تخصصی اخلاق ثبت نام به عمل آورد.

وی در ادامه افزود: یکی از فعالیت های فرهنگی مدارس علمیه استان همدان سیره مطالعاتی با عناوینی همچون قرآن و سنت، کلام و عقاید، سبک زندگی اسلامی، طب اسلامی، تاریخ اسلام و کتب شهید مطری(ره) است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

خانم جان جان از برگزاری جشنواره های قرآنی در مدارس استان خبر داد و گفت: حوزه علمیه خواهران استان همدان با رویکرد تقویت انس طلاب با قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآن و استعداد یابی طلاب جشنواره های قرآنی را در سطح مدارس استان برگزار می کند.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است که جشنواره های قرآنی مختص به طلاب در حال تحصیل نیست و طلاب خواهر دانش آموخته نیز می توانند با حفظ ارتباط با حوزه و مدارس علمیه در این جشنواره ها شرکت کنند.

وی در پایان با اشاره به دیگر فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه خواهران استان همدان خاطرنشان کرد: قرائت قرآن کریم، حفظ و ترتیبی جزء های دهم، پانزدهم، بیستم و سیم، حفظ موضوعی 300 آیه از قرآن کریم از دیگر فعالیت های قرآنی مدارس علمیه خواهران استان همدان به شمار می رود./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات