۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۴۰۱۰۸
آیت الله طه محمدی:

تلاش برای علم آموزی دنباله روی عملی از بوعلی سینا است

آیت الله طه محمدی گفت: فردی که عاشق بوعلی سینا است و دنباله رو علم او است در واقع به مقام علمی خود اشاره می کند که توانسته است بوعلی سینا و عظمت علم او را درک کند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در همایش روز جهانی فلسفه و بزرگداشت ابن سینا که در سالن همایش های اداره مخابرات همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت اخلاص و بندگی در دین اسلام خاطر نشان کرد: دین اسلام دین اخلاص بوده و از همین جهت است که مسلمانان را به اخلاص در عمل بسیار سفارش کرده اند.

وی ادامه داد: فلسفه این که امام جماعت نیز پایین تر از معمومین در محراب قرار می گیرد، توجه به اخلاص و بندگی است که حتی در نماز جماعت با این عظمت نیز وجود دارد.

آیت الله طه محمدی جویندگان علم را دارای جایگاه بالایی دانست و گفت: مادح خورشید، در اصل مداح خود است به بیان دیگر کسی که خورشید را مدح می کند توانایی استنباط خود از عظمت خورشید را به نمایش می گذارد.

وی ادامه داد: فردی که عاشق بوعلی سینا است و دنباله رو علم او است در واقع به مقام علمی خود اشاره می کند که توانسته است بوعلی سینا و عظمت علم او را درک کند.

رئیس بنیاد بوعلی به معنای واژه حکمت پرداخت و گفت: حکمت به عملی گفته می شود که مبری از اشتباه است و حکیم نیز به کسی اطلاق می شود که هیچ گاه کار عبثی را انجام نمی دهد.

وی حکیم را یکی از صفات خداوند عنوان کرد و گفت: در عالم خلقت نیز ذره ای بی دلیل آفریده نشده است و خداوند برای هر آفریده ای هدف و غایت مشخصی قرار داده است.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: انسانی را حکیم می دانند که در وجود او هیچ ضعفی وجود ندارد و همیشه در پی افزایش معلومات و دانایی خود است و اگر کسی به معنای واقعی حکیم شد، به او جهانی گفته می شود که در یک گوشه نشسته است.

وی به هدف اصلی زندگی انسان اشاره و عنوان کرد: انسانی را می توان موفق نامید که از تک تک فرصت های خود به بهترین نحو استفاده کند و در طول زندگی تمام تلاشش را برای رسیدن به جایگاه بالا تر انجام دهد./979/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات