۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۴۰۱۰۶
رییس مجمع نمایندگان طلاب:

اقتصاد مقاومتی تنها داروی درمان اقتصاد بیمار کشور است

حجت الاسلام حسینی‌نژاد با بیان این که فعالیت‌های دولت در عرصه اقتصاد باید در معیشت و زندگی مردم ظهور و بروز داشته باشد، گفت: با گذشت چند ماه از آغاز به کار دولت دوازدهم به اقتصاد مقاومتی توجه چندانی نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی‌نژاد،‌ رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز تأسف از عملکرد ضعیف دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که مسؤولان دولتی در تلاش‌ برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ستادی برای این امر تشکیل داده و مسؤولی برای قرارگاه این ستاد قرار داده‌اند، باز هم کفایت نمی‌کند، چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب، این کار‌ها باید خروجی مثبت داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی نژاد اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی تنها داروی درمان اقتصاد بیمار کشور است، مردم واقعیت‌های بیرونی را می‌بینند که آیا دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی توانسته‌ موفق ظاهر شود یا توفیق چندانی به دست نیاورده است.

حجت الاسلام حسینی‌نژاد تصریح کرد: فعالیت‌های دولت در عرصه اقتصاد باید در معیشت و زندگی مردم ظهور و بروز داشته باشد اما با وضعیت اقتصاد موجود در کشور، معتقدیم با گذشت چند ماه از آغاز به کار دولت دوازدهم به اقتصاد مقاومتی توجه چندانی نشده است.

وی با بیان این که دولت به جای تکیه بر عصای دیگران باید بر پاهای خود تکیه‌ کند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ضعف دولت دلبستن به سرمایه‌های خارجی است تا افرادی از اروپا و آمریکا بیایند و در ایران سرمایه‌گذاری کنند، این درحالی است که استعداد و توان داخلی به تنهایی می‌تواند چرخ اقتصاد را به حرکت درآورد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد: دولت اگر به تولید کنندگان گوشزد کند که کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند، کالای ایرانی به فروش رفته و ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی با بیان این که روز به روز بر میزان واردات خودروهای خارجی افزوده می‌شود، افزود: عدم توجه کارخانه‌های خودروسازی به میزان کیفیت و امنیت خود‌روهای تولیدی خود، روز به روز اعتماد مردم به کالای داخلی را کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام حسینی‌نژاد در پایان اظهار داشت: صرف این که اقتصاد مقاومتی در ذهن‌ها و اوراق باشد کفایت نمی‌کند، بلکه باید اقدامات لازم در عرصه اقتصاد، عملی شود و در میان مسؤولان این باور ایجاد شود که با اقتصاد مقاومتی خواهند توانست بر مشکلات اقتصادی کشور چیره شوند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات