۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۴۰۰۵۵
امام جمعه اندیمشک:

حماسه ۴ آذر نماد مقاومت مردم اندیمشک در  برابر صدام و استکبار جهانی بود

امام جمعه اندیمشک حماسه تاریخی ۴ آذر سال ۱۳۶۵ اندیمشک را نماد مقاومت مردم این شهرستان یک هزار شهید در مقابل صدام و استکبار جهانی توصیف کرد.
اندیمشک اندیمشک اندیمشک اندیمشک اندیمشک اندیمشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سالروز حماسه 4 آذر سال 1365 اندیمشک که طولانی ترین بمباران دوران جنگ تحمیلی بود امروز شنبه 4 آذر در شهر یک هزار شهید اندیمشک با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک ضمن گرامیداشت هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت بر داعشی ها و تکفیری ها، اظهار داشت: معمولا جنگ، انسان ها را سنگ دل و قسی القلب می کند و در جنگ های کلاسیک مانند خلبانان جنگ ویتنام بیماری روانی و عذاب وجدان می گیرند.

امام جمعه اندیمشک افزود: در برخی از جنگ ها روحیات متفاوت است مانند وضعیت روحی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس که روز به روز با نشاط تر و شاداب تر می شوند؛ زیرا که انگیزه در این جنگ ها فرق می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با بیان این که یکی دیگر از دلایل حمله رژیم بعث به شهر اندیمشک در چهارم آذر ماه 1365 سعی بر بی انگیزگی مردم بوده است، عنوان کرد: صدام تا دید روحیه فرماندهان و رزمندگان رو به افزایش است در سال های پایانی جنگ بمباران شهرها را بیشتر کرد، بلکه بتواند انگیزه ها رو کم کند اما ناکام ماند.

حجت الاسلام حسینی نوری ابراز داشت: با وجود هجوم بمباران شدید صدام، اما مردم و رزمندگان در اندیمشک مقاومتشان افزایش یافت و 4 آذر به همین دلیل شکل گرفت که بعد از این حوادث هم روحیه مقاومت مردم اندیمشک کاهش نیافت.

وی در پایان با انتقاد از شورای انقلاب فرهنگی، گفت: شورای انقلاب فرهنگی روند ثبت حماسه 4 آذر اندیمشک را به نام "روز مقاومت اندیمشک" تسهیل کند؛ زیرا که اندیمشک دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرد.

گفتنی است، تمبر حماسه تاریخی 4 آذر مردم قهرمان اندیمشک در جنگ تحمیلی، با حضور حسيني نوري امام جمعه جمعی از مسؤولان محلی و استانی و با هدف گرامی داشت نقش مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس و حماسه چهارم آذر ماه، رونمایی شد./۹۴۵۳/پ204/ب1

ارسال نظرات