۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۴۰۰۳۹
حجت الاسلام کلباسی خبر داد؛

تجدید بیعت طلاب با امام عصر در مسجد جمکران

رییس مرکز تخصصی مهدویت گفت: همزمان با شب نهم ربیع هزار و ۵۰۰ نفر از طلاب تحت عنوان بیعت با امام زمان(عج) در ویژه برنامه ای در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می کنند.
دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی با آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای ستاد هماهنگی فعالیت تشکل های مهدوی امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام محتبی کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت، در ابتدای این دیدار اظهار داشت: دستگاه ها و ارگان های مختلفی که با موضوع مهدویت ارتباط دارند با تشکیل مجمعی گرد هم آمدند تا فعالیت های مهدوی را در سطح ملی و بین المللی هماهنگ کنند.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت تشکل های مهدوی با بیان این که در این ستاد قرار نیست تداخل کاری ایجاد شود، ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران ریاست این ستاد را برعهده دارد و صدا و سیما، دفتر تبلیغات، مؤسسه آینده روشن، مرکز تخصصی مهدویت، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حوزه علمیه و دیگر سازمان ها و ارگان های فعال در عرصه مهدوی، از اعضای این ستاد هستند.

وی ادامه داد: در شرایط امروزی جهان اسلام و خطراتی که آن را تهدید می کند، ضرورت تبیین مباحث مهدوی احساس می شود و به همین دلیل این مراکز فعال در زمینه مهدویت در کنار هم آمده اند تا این امور را هماهنگ و خلأها را پوشش دهند.

رییس مرکز تحصصی مهدویت افزود با بیان این که در شورای عالی ستاد هماهنگی های لازم انجام می شود، گفت: در این ستاد تلاش می شود تا از آسیب های احتمالی نیز جلوگیری شود.

وی به برنامه های نهم ربیع الاول که همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج) است اشاره کرد و ابراز داشت: شب نهم ربیع هزار و 500 نفر از طلاب تحت عنوان بیعت با امام زمان(عج) در ویژه برنامه ای در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: در روز نهم ربیع الاول نیز ارگان ها و نهادها مختلف در مسجد جمکران حضور پیدا می کنند و عصر آن روز هم همایش ویژه ای برگزار خواهد شد؛ همچنین عصر سه شنبه مهدی یاوران در سطح کشور تجمع خواهند داشت و مهدیه ها نیز برنامه های مهدوی مختلفی برگزار می کنند.

وی به بیان این که در فضای مجازی با بهره گیری از شیوه های نوین تبلیغی اقدامات قابل توجهی در دست انجام است و عرضه خواهد شد، گفت: در حرم مطهر رضوی و حرم حضرت معصومه(س) با استفاده از نخبگان تبلیغی فعالیت های تبلیغی خوبی ارائه می شود.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت تشکل های مهدوی افزود: برای پیروان اهل بیت(ع) در نقاط مختلف کشور اقداماتی انجام شده و مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز با توجه به اقتضائات، فعالیت هایی را در میان اهل سنت خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به حساسیت منطقه و جهان و به ویژه مسائل اختلافی که ضربه های اساسی به عالم اسلام می زند، برای اخذ رهنمود و راه های جلوگیری از این خطرات، از بیانات مراجع معظم تقلید بهره گیری می کنیم./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات