۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۳۹۹۷۹
آیت الله علوی گرگانی:

بسیج متعلق به ملت و نظام است

حضرت آیت الله علوی گرگانی، بسیج به مثابه رگ هایی است که وظیفه خون رسانی به تمام اعضای بدن را دارد، اظهار داشت: بسیج در همه اعضای این نظام مقدس وجود دارد.
دیدار آیت الله علوی گرگانی با فرمانده ناحیه امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار فرمانده ناحیه مقاومت امام حسین(ع) قم و تعدادی از بسیجیان شهر مقدس قم که به مناسبت هفته بسیج انجام شد، اظهار داشت: بسیج مسأله بسیار با اهمیتی است و باید برادران بسیجی را در این زمینه آگاه و روشن کنید تا بدانند هدف اصلی بسیج چه بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به دیدار سردار غیب پرور، خاطرنشان کرد: در جلسات قبل هم به آقای غیب پرور عرض کردم که بسیج یک ارگان همگانی است و اختصاص به قوم خاصی ندارد؛ اقلیت ها هم از وجود بسیج بهره مند می شوند و از نظر اهمیت و تشکیلات، عنوان عامی است که همه خصوصیات را در نظر می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج به مثابه رگ هایی است که وظیفه خون رسانی به تمام اعضای بدن را دارد، تصریح کرد: بسیج در همه اعضای این نظام مقدس وجود دارد و هیچ کس نمی تواند جلوی آن ایستادگی و مقابله کند؛ بسیج متعلق به ملت و نظام است و مردمی عمل می کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی به اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تأکید کرد: برای دو طبقه در جامعه اسلامی مسؤولیت وجود دارد؛ یکی فرستادگان و پیامبرانی هستند که از سوی خدای متعال مأمور شده اند و دوم افرادی در جامعه که ادامه دهنده راه انبیاء هستند؛ بسیجی ها نیز از طبقه دوم هستند که باید تعهد اسلامی داشته باشند تا اهداف نظام را به خوبی پیاده کنند.

وی با بیان اینکه بسیج به دستور امام خمینی(ره) پس از انقلاب تشکیل شد و همچنان پابرجاست، گفت: بسیج یک نعمت الهی است؛ بسیجی ها معتقد به نظام، اسلام و انقلاب هستند و در همه جا هم حضور دارند تا بتوانند به خوبی این نظام مقدس را تقویت کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید براینکه باید قدر نعمت بسیج دانسته شود، تصریح کرد: بسیجیان و ملت بسیجی باید زیر سایه نظام و انقلاب باشد و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی حداکثر استفاده را ببرد.

وی با بیان این مطلب که ما باید این نظام را به نظامی اسلامی که مورد قبول امام زمان(عج) باشد، برسانیم، افزود: دشمن همیشه بیدار و آگاه است و از همه طرف به ما حملات متعدد می کند؛ باید مراقب باشیم که خواب غفلت ما را نگیرد و در حد شعار نباشیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید براینکه اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی باید پیاده شود، گفت: در سوره مبارک اعراف آمده که از پیامبران و عامه مردم سؤال می شود که برای اسلام به چه شکل عمل کرده اند و بسیج در رساندن پیام حق به بشریت مسؤول است.

وی در پایان با آرزوی توفیق روز افزون برای بسیجیان، ابراز داشت: دعوت زبانی کافی نیست و این دعوت باید در عمل هم وجود داشته باشد؛ در واقع بسیج باید براساس حدیث امام صادق(ع) اهل عمل باشد؛ بسیجی فردی شایسته و بایسته است که جامعه از او تعلیم و تعلم می کند./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات