۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۳۹۹۵۰
مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان:

بسیج به معنای مردمی شدن حکومت ها است

حجت اسلام رسولی گفت: نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در مرحله نخست از شاخصه های اصلی بسیج به شمار می رود و در مرحله های بعدی بعد نظامی آن آشکار می شود.
حجت الاسلام علی رسولی

حجت الاسلام علی رسولی مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) شهر همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به سال روز تشکیل شجره طیبه بسیج بیان داشت: یکی از مزیت های مهم نیروی انقلابی بسیج اخلاص این نیروی مردمی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ابتکار امام راحل در تاسیس بسیج مستضعفین به قدری نتیجه مطلوب داشته که تفکر این فقیه فرزانه به کشور های منطقه همچون سوریه، عراق، لبنان و یمن انتقال پیدا کرده است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) گفت: در حال حاضر طبق آمار های موجود 14 میلیون بسیجی در کشور وجود دارد و این پتانسیل و ظرفیت بالایی است که باید در مسیر صحیح قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به فواید بسیج در بین نسل جوان خاطرنشان کرد: بسیج فضایی حقیقی با ارتباطی چهره به چهره است که در نقطه مقابل فضای مجازی قرار گرفته است.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به شجره طیبه صالحین ابراز داشت: طرح شجره طیبه صالحین را می توان به کانال حقیقی انسان سازی تعبیر کرد که این پتانسیل را فقط می توان در نیروی مردمی بسیج پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) با هدف تشکیل ارتش 20 میلیونی برای اتحاد جماهیر اسلامی بود و ایشان به جهانی شدن اسلام فکر می کرد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به هدف امام خمینی(ره) از تاسیس بسیج اظهار داشت:  امام خمینی(ره) با طرح بسیج خواست حکومتی مردمی تاسیس کند.

وی در ادامه افزود: بسیجی فردی مخلص و پاشنه کشیده است که اگر جنگ شد در جبهه ها، اگر زلزله شد به یاری زلزله دیدگان و در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به یاری دین الهی بشتابد.

حجت اسلام رسولی گفت: وجود بسیجیان برای نظام اسلامی نقطه قوتی به شمار می رود که می تواند پل ارتباطی خوبی برای اقشار مختلف جامعه باشد.

وی در پایان با اشاره به شاخصه بسیجی گری اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در مرحله نخست از شاخصه های اصلی بسیج به شمار می رود و در مرحله های بعدی بعد نظامی آن آشکار می شود./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات