۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۳۹۹۰۷
حجت الاسلام والمسلمین درایتی:

مسیر خداشناسی، خودشناسی است

استاد درس خارج فقه و اصول با بیان اینکه مسیر خداشناسی، خودشناسی است، گفت: در واقع آن کس که خود را نشناخته باشد نمی تواند به معرفت الهی دست یابد چرا که وجود انسان ها مملو از آیات و عظمت خداوند است.
درایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، استاد درس خارج فقه و اصول در شرح خطبه غراء از نهج البلاغه در مجتمع بنی فاطمه شب گذشته گفت: همان طور که در معارف و احادیث و روایات آمده است هر کس اگر بخواهد خدا را بشناسد در گام اول باید خود شناسی برسد.

وی با بیان اینکه مسیر خداشناسی، خودشناسی است، افزود: در واقع آن کس که خود را نشناخته باشد نمی تواند به معرفت الهی دست یابد چرا که وجود انسانها مملو از آیات و عظمت خداوند است و انسان موجودی است که رمز و راز دارد و در شناخت انسان نمی توان به انتها رسید.

استاد درس خارج  فقه و اصول در ادامه با اشاره به این مطلب که درآفرینش خداوند ضعفی وجود ندارد، تصریح کرد: در واقع اگر بیماری و مرگ در این جهان برای انسان گذاشته شده است به این دلیل است که انسان غافل نشود.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی  با بیان اینکه خداوند در قرآن به این موضوع اشاره دارد که انسان ها را در ظلمت قرار داده ایم، اظهار کرد: همه نیازهای انسان از زمانی که در رحم مادر قرار دارد تا بزرگسالی در این عالم از سوی خداوند تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه در عین حال انسان وقتی به سن جوانی می رسد غرور و تکبر او را فرا می گیرد و نیازمندی خودش را در کودکی فراموش می کند، اظهار کرد: در این شرایط برای انسان دغدغه ای به جز رسیدن به لذات و تمناهای نفسانی چیزی وجود ندارد.

استاد درس خارج  فقه و اصول با اشاره به این مطلب که  برخی فکر می کنند که پدرها و مادرها بر کودک و نوجوان خود مراقبت و مواظبت دارند، گفت: در حالی که اینگونه نیست چرا که حوادث پنهان و غیر قابل پیش بینی وجود دارد که فقط خاوند از آنها خبر دارد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات