۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۳۹۹۰۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف منزل مسکونی جهت مؤسسه قرآنی در راور، وقف زمین جهت ساخت مجتمع قرآنی در سیرجان، اهدای ۴۳ بسته مِهر تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند رابر و ثبت ۷ مورد وقف جدید در شهرستان زرند عناوین برخی از اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف امور خیریه شهرستان راور افزود: همزمان با ایام دهه وقف به همت واقفین گرانقدر 3 مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شد.

وی گفت: در آخرین وقف صورت گرفته از سوی "زهرا کاربخش "یک منزل مسکونی به مساحت 222 متر مربع با امکانات لازم جهت توسعه فعالیتهای قرآنی بنام مرکز قرآنی مکتب الزهراء در روستای تقی آباد این شهرستان وقف شد.

هدایتی بیان کرد: این مرکز با تولیت واقف در جهت انجام امور فرهنگی و آموزش قرآن کریم اداره می شود و در دو مورد وقف دیگر این شهرستان دو قطعه زمین با نیت ساخت مسجد وقف شد.

وقف زمین جهت ساخت مجتمع قرآنی در سیرجان

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان گفت: همزمان با برنامه های اجرایی دهه وقف و تبلیغات ترویجی این سنت حسنه از سوی بانوی نیکوکار"صدیقه نصرت ابادی" مورد وقف جدیدی در این شهرستان ثبت شد.

وی افزود: ملک وقف شده قطعه زمینی به مساحت 140 متر مربع است که با دو نیت ساخت دارالقرآن و مسجد امام حسن مجتبی (ع) وقف شده است.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: تولیت ساخت ملک از سوی  خود واقف است.

وی با اشاره به موقوفات ثبت شده امسال این شهرستان افزود: تا کنون 5 مورد وقف جدید از سوی خیرین نیکوکار در این شهرستان ثبت و اطلاعات تکمیلی آنها در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

اهدای 43 بسته مِهر تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند رابر

مسعود محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت گفت: به مناسبت دهه وقف 43 بسته فرهنگی مِهر تحصیلی در راستای اجرای نیات واقفان میان دانش‌آموزان نیازمند شهرستان رابر توزیع شد.

محمدی گفت: این بسته ها شامل کیف و نوشت‌افزار در قالب طرح مهر تحصیلی در جهت اجرای نیت واقفان بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود و این اقدام واقفان علاوه بر باقیات و صالحات برای آنها، بر وضعیت نیازمندان و خصوصا کمک به تحصیل دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

ثبت 7مورد وقف جدید در شهرستان زرند

حجت‌الاسلام محمد زواره‌ای سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند اظهار کرد: با همت خیران زرند، امسال هفت مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شده و این وقف‌ها در مناطق سیریز، داربید خون و باب تنگل در قالب بیش از 3 هزار مترمربع زمین و باغ و آب کشاورزی است.

وی افزود: ارزش این وقفیات 2 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده که درآمد آنها صرف عزاداری سید‌الشهدا (ع) و بقاع متبرکه می‌شود.

حجت الاسلام زواره‌ای با تاکید بر گسترش فرهنگ وقف عنوان کرد: ایجاد وقف‌های جدید از مهمترین اهداف سازمان اوقاف است که خانواده‌های معظم شهدا شهرستان زرند در بحث وقف پیشتاز هستند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: در راستای ایجاد وقف جدید، مرکز مشاوره رایگان و ثبت وقف جدید در محل اداره اوقاف و امور خیریه زرند راه ‌اندازی شده است.

وی برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی در رشته‌هایی از جمله حفظ کل، حفظ 20 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، تربیت مربی قرآن به تعداد 20 نفر، برگزاری کلاس‌های حفظ و تربیت حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان بالغ بر 720 نفر را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه امور قرآنی برشمرد

وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، اجرای نیت واقفان، طرح نشاط معنوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، تربیت حافظان و قاریان قرآن را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد.

حجت الاسلام زواره‌ای یادآور شد: در شهرستان زرند 245 مسجد و اماکن مذهبی و 29 بقاع و اماکن متبرکه وجود دارد./۹۷۰۹/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات