۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۳۹۸۶۶
امام جمعه موقت مشهد:

تفکر بسیجی از عوامل اصلی شکست داعش بود

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: در حرکت مقابل داعش تفکری به نام بسیج وجود داشت که پایه گذار آن، امام راحل بود.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: امام بزرگوار صراط مستقیم را در قالب چند اصل به ما معرفی کردند که شناخت این اصول، همان شناخت صراط مستقیم و عبودیت پروردگار است.

امام جمعه موقت مشهد افزود: این اصول یازده گانه عبارتند از تدین و پایبندی به ولایت اهل بیت، ولایتمداری، فقاهت و اجتهاد، عدالت خواهی و دفع ظلم از جامعه، تلاش برای ریشه کن کردن فقر و فساد، اجتناب از اشرافی گری، تجمل گرایی و تن پروری، توجه به جایگاه و نقش مردم، تلاش برای استقلال همه جانبه کشور، دفاع از مظلومان در برابر ستمگران، طرفداری از محرومان، استکبارستیزی، آزادی فلسطین و نابودی اسراییل و اتحاد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت در صراط مستقیم کار ساده ای نیست. 39 سال است که مردم ایران در این صراط مستقیم حرکت کرده اند و سختی ها همواره در برابر آن ها وجود داشته و به فرموده رهبر معظم انقلاب، هیچ سالی نیامده که مردم در آن با توطئه ای مواجه نشده باشند اما حرکت در این مسیر یاری پروردگار را به دنبال دارد. جنگ تحمیلی، فتنه 88، تحریم های ظالمانه، توطئه های انحرافی در فضای مجازی و فتنه داعش از جمله این توطئه ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به پیروزی تاریخی جبهه مقاومت بر گروه تکفیری تروریستی داعش، آن را مایه جشن، عید و سرور جهان اسلام دانست و با اشاره به تاریخچه تشکیل این گروهک، اظهار کرد: مسؤولان اطلاعات آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی خونخوار در سال 2006 در منزل یکی از سران عرب در جنوب لندن جمع شدند و پس از سه شبانه روز مذاکره به این نتیجه رسیدند که باید یک گروه تروریستی تکفیری تشکیل دهند و شروع به عضوگیری برای این گروه کردند و سپس از ابوبکر البغدادی دعوت کردند که به ترکیه بیاید و آن جا رهبری این گروهک تروریستی به وی اعطا شد.

امام جمعه موقت مشهد مقدس خاطرنشان کرد: ظرف مدت کوتاهی از 78 ملیت، 148 سرباز جوان جذب کردند و موفق شدند صدها هزار کیلومتر مربع از اراضی عراق و سوریه را تصرف کنند و از ناحیه 135 کشور مورد تأیید و حمایت قرار گرفتند. آمریکا آن ها را حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی کرد و آل سعود ملعون پول های سنگینی به آن ها داد و نهایتا این گروهک 6 سال پیش شعله ور شدند.

وی به تبیین اهداف استکبار جهانی از تشکیل گروهک تروریستی داعش پرداخت و اظهار کرد: «تشکیل یک نظام سیاسی اسلامی جعلی در برابر جمهوری اسلامیِ متکی به اسلام ناب»، «ریشه کن کردن مذهب تشیع»، «ارائه چهره خشن از اسلام»، «گسترش اسلام هراسی در نظام بین الملل»، «نابودی حزب الله در لبنان و مقاومت» و «ناامن کردن ایران اسلامی» اهداف عمده این گروه بود و تا روزی که به هم پاشیده شدند، جنایات فراوانی انجام دادند و حداقل 600 میلیارد دلار به عراق و سوریه خسارت وارد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه یادآور شد: در حالی که سران آمریکا از عمر 30 ساله این گروهک تروریستی سخن می گفتند، داعش شکست خورد و شکی وجود ندارد که در رأس عوامل شکست داعش، رهبری هوشمندانه رهبر جمهوری اسلامی قرار داشت و قطعا دولت مردان عراق، سوریه و ایران اسلامی و ملت های این کشورها تأثیر بسزایی داشتند اما من می خواهم عرض کنم در حرکت مقابل داعش تفکری به نام بسیج وجود داشت که پایه گذار آن، امام راحل بود.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون و حیدریون نقطه های روشن قدرت هستند که به تدریج رشد خواهند کرد و همان کاری را به سرانجام خواهند رساند که شما در ایران انجام دادید. این شجره طیبه از آن درختانی نیست که بخشکد یا کسی بتواند آن را قطع کند چون قدرتش را از مقاومت همراه با عشق و شجاعت و پرداخت قیمت آن با اتکا به ایمان به دست آورده است./۸۲۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات