۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۳۹۸۴۷
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان مطرح کرد؛

ضرورت تقویت روحیه بسیجی در حوزه تولید و اشتغال

حجت الاسلام تقوی تفکر، اندیشه و رفتار بسیجیان را تنها راهبرد غلبه مستضعفان بر مستکبران دانست و گفت: هنر بسیج، برهم زدن محاسبات دشمنان و ایجاد راهبرهای جدیدی است که در مقیاس های فکری دشمن نمی گنجد.
حجت الاسلام تقوی

حجت الاسلام سیدعباس تقوی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: تحولات اجتماعی، انقلاب ها، دفاع فراگیر، سازندگی ها، اقدامات نجات بخش، کارهای خدماتی اعم از زلزله، جنگ، دفع فتنه و براندازی یک حکومت ددمنشانه نظیر حکومت پهلوی نیازمند حضور قدرتمند، هوشمند و به موقع آحاد مردمی است.

وی افزود: امام راحل برای این معنای بسیار مهم، تدبیر ویژه ای اندیشیدند و بسیج را خلق کردند، این عنوان بسیار مقدس و ابرراهبرد در اندیشه سیاسی ایشان بود، چراکه بسیج، میاندار واقعی نظام سیاسی و الهی امام خمینی(ره) است و آنان که در وسط میدان، تصمیمات بزرگ اخذ می کنند، بسیجیان هستند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان تصریح کرد: بسیج از چند منظر مورد توجه است؛ نخست در جواب چرایی انتخاب کلمه مستضعفان برای بسیج توسط امام راحل، باید گفت مستضعفان؛ شیعیان، اهل سنت، پیروان ادیان توحیدی، خداپرستان و حتی غیر خداپرستان و هرکس را که مورد ظلم و ستم قرار می گیرد شامل می شود.

بسیج مستضعفان اختصاص به جغرافیا و اندیشه خاص ندارد

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه بسیج مستضعفان اختصاص به جغرافیا و اندیشه خاص ندارد، افزود: بسیج توده های انسانی مظلوم اما مصمم برای نجات خویش است که می تواند در هر نقطه ای از جهان هستی باشد، ما مردم ونزوئلا و حتی آن 99 درصد برخاسته در آمریکا را هم همانند فاطمیون، حشدالشعبی، زینبیون و حیدریون طیفی از بسیج می دانیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان بیان داشت: در اندیشه امام، نجات بشریت از زیر سلطه ظالمان مدنظر بوده است و برای تحقق این مهم چاره ای جز به حرکت درآوردن تمام توده های میلیونی مردم نبود، بنابراین امام راحل بسیج را تشکیل داد.

وی، بسیج را حضور به موقع، هوشیارانه، قدرتمند و فداکارانه تک تک انسان ها در صحنه های مختلف اعم از جنگ، حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی معنا و تاکید کرد: اگر همه مردم در صحنه های مختلف حضور یابند پیروز میدان خواهیم بود، این را تجربه ثابت کرده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان با اشاره به فلسفه عنوان "بسیج مستضعفان" گفت: امام می خواستند چالش ملت ها را با دولت های استکبار دامن بزنند.

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: بسیج مستضعفان به معنای پررنگ کردن خط مظلومین در برابر ظالمان، به خطر افتادن منافع نامشروع استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در سراسر عالم و همچنین عدم توانایی دشمن در استفاده از ظرفیت های محدود مردمی برای ضربه زدن به نظام است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص بسیج ابراز داشت: به فرموده معظم له، بسیج عزیزترین یادگار امام (ره) است، روحیه بسیجی در همه مراحل به خوبی عمل کرده و نتایج و برکات خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته و خواهد داشت.

بسیج نهادی خاص نیست، بلکه تفکر و اندیشه است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان تأکید کرد: اگرچه بسیج را به عنوان یک نهاد سازمان یافته برای ساماندهی آحاد مردمی عنوان کرده اند اما نهادی خاص نیست،بلکه تفکر و اندیشه، ایمان و باور است.

حجت الاسلام تقوی، توانایی در اخذ تصمیمات بزرگ، انسان های مصمم، دل دادن به اسلام، خاک و کشور دشمن شناسی، درک اولویت ها، به موقع وارد عمل شدن و زمان شناس بودن را از دیگر ویژگی ها و خصلت های بسیجیان برشمرد و گفت: تک تک افراد باهوش، بافراست،  دوراندیش مصمم و جدی جامعه در هر موقعیت اجتماعی می توانند به عنوان یک بسیجی عمل کنند.

 وی با بیان اینکه بسیجیان با گذشت از منافع حداقلی خود،تامین کننده منافع حداکثری دیگران هستند، گفت: توسعه و تعمیق تفکر بسیجی در میان آحاد مردم سبب شده تا نمره بسیج در کارنامه امام خمینی(ره) بسیار عالی باشد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان، تفکر بسیجی را منشأ تمامی توفیقات حاصل شده در نظام سیاسی جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و حتی در منطقه دانست و افزود: هرجا تفکر بسیجی نباشد شکست حتمی است، بنابراین بسیج را باید با پیروزی مساوی دانست که باید توسعه یابد.

هنر بسیج، برهم زدن محاسبات دشمنان و ایجاد راهبرهای جدید است 

حجت الاسلام تقوی، تفکر، اندیشه و رفتار بسیجیان را تنها راهبرد غلبه مستضعفان بر مستکبران دانست و گفت: هنر بسیج، برهم زدن محاسبات دشمنان و ایجاد راهبرهای جدیدی است که در مقیاس های فکری دشمن نمی گنجد.

 وی، بسیج را ارتشی فراتر از ناتو عنوان کرد و افزود: بسیجیان با سازوکاری تعریف شده و کم هزینه، اما بسیار بابرکت است که دارای روحیه تعبد و فرمان پذیری بسیار بالایی هستند و از مرگ هراسی ندارند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان با تاکید بر اینکه بسیج امروزه به یک ارتش بین المللی تبدیل شده  است، ابراز داشت: در جای جای جهان هستی اعم از اروپا، امریکا، کشورهای عربی و غیر عربی، پاکستان، افغانستان که اندیشه و یا منش امام وجود دارد بسیج نیز حاضر است.

حجت الاسلام تقوی گفت: بسیج مستضعفان، ارتش بین المللی توحیدی مستضعفان است که کارکردهای اجتماعی بسیار خوبی دارد که قابل شمارش نیست، کارکردهای بسیج مستضعفان به لحاظ کیفی نیز بسیار بالاست.

وی، نجات انقلاب اسلامی از شر دشمنان و خفه کردن فتنه داعش در نطفه را از برکات بسیج دانست که تا بی نهایت ارزشمند است.

بسیج، نخ تسبیح جامعه بشری است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های هرمزگان تاکید کرد: باید این روحیه بسیجی را در حوزه تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی تقویت کرد و با تزریق این روحیه، بردباری برای مقابله با تحریم و همچنین تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن و انسجام ملی در درون کشور بیش از پیش ایجاد کرد.

حجت الاسلام تقوی، بسیج را نخ تسبیح جامعه بشری تشبیه کرد همه را در کنار یکدیگر قرار داده است و گفت: بسیج، قدرت طوفانی توحیدی مستضعفان است که تحت امر ولایت، آن چه را که به نفع مظلومان است را به نحو احسن انجام می دهد.

وی، بسیج را آرامش ملت دانست و گفت: رهبر بسیجیان عالم، حضرت صاحب الزمان(عج) است و بسیجیان نیز زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) هستند، تک تک مستضعفان تحت فرمان فرمانده کل حضرت بقیت الله( عج) قیام می کنند./851/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات