۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۳۹۷۲۳
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رشاد؛

همایش بررسی آرای تفسیری علامه معرفت به کار خود پایان داد

همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت با سخنرانی رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت (ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش ملی «بررسی آرای تفسیری علامه معرفت» عصر پنجشنبه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به کار خود پایان داد.

این همایش که از صبح پنج شنبه با پیام تصویری حضرت آیت الله سبحانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در موضوع لزوم توجه به آرای قرآنی علامه معرفت آغاز به کار کرده بود تا ظهر ادامه پیدا کرد.

بعد از اقامه نماز ظهر چهار پنل تخصصی در بررسی مقالات ارائه شده به دبیرخانه همایش برگزار شد و نویسندگان برتر مقالات به سؤالات و ابهامات کارشناسان و حاضران نیز پاسخ گفتند.

مراسم افتتاحیه این همایش نیز عصر امروز برگزار شد که در ابتدا دبیران هر یک از پنل ها به ارائه گزارشی از فعالیت سه ساعته خود پرداختند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری همایش به ایراد سخن پرداخت.

وی تأکید کرد: ما باید بتوانیم با قرآن بیشتر مأنوس باشیم، چراکه هرچه کارهای قرآنی بیشتر شود زمینه اسلامی سازی علوم انسانی نیز بیشتر و بهتر فراهم می شود.

سخنران ویژه این همایش حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود که وی با اشاره به جایگاه و مقام علمی و اخلاقی مرحوم علامه محمدهادی معرفت تأکید کرد که ایشان یک شخصیت ویژه و الگو در زمینه فعالیت های تخصصی بود که باید مورد توجه حوزویان قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این همایش از تمبر یادبود علامه معرفت با حضور آیت الله شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی رونمایی شد.

تقدیر از آثار برگزیده و همچنین رونمایی از آثار این همایش بخش های دیگر مراسم اختتامیه بود که از جمله آن رونمایی از ترجه فارسی قرآن کریم با عنوان التمهید، مجموعه آثار علامه معرفت، چکیده مقالات همایش و همچنین مجموعه گفت‌وگوهای حجت الاسلام بهمنی با علامه معرفت در قالب یک کتاب بود.

یادآور می شود، در این همایش جمع کثیری از طلاب، اساتید، اعضای هیأت علمی پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و از جمله خانواده مرحوم علامه معرفت و همسر مکرمه ایشان نیز حضور داشتند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات