۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۳۹۷۰۰
آیت الله نوری همدانی:

اقتصاد مقاومتی باید از قالب جلسات خارج و عملیاتی شود

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که مقابله با دشمنان تنها با تقویت بنیه دفاعی میسر است، گفت: دشمنان و کفار هیچگاه به عهد خود پایبند نیستند و مذاکره را زیر پا می گذارند.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین پیروزی رزمندگان را بر گروه تروریستی وهابی داعش را تبریک گفت و از خدمات سردار سلیمانی در این زمینه تقدیر کرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: قرآن کریم می فرماید کفار قابل اعتماد نیستند و پیمان شکنی می کنند، دشمنان و کفار هیچگاه به عهد خود پایبند نیستند و مذاکره را زیر پا می گذارند، از این رو مقابله با دشمنان تنها با تقویت بنیه دفاعی میسر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بسیج به عنوان یکی از ارکان نظام باید در 4 جبهه فعالیت کند، اظهار داشت: یکی از عرصه های فعالیت نظامی است، از ابتدای انقلاب مشاهده کردیم که بسیج در جبهه های گوناگون از جمله دفاع مقدس و امروز در دفاع از حرم اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های بسیجیان داوطلبانه به میدان رفتن است که در عرصه جهاد و شهادت قدم بر می دارند، فرهنگ بسیجی باید روزبه روز در جامعه تقویت شود؛ عرصه دوم فعالیت بسیج فرهنگی است که بسیجیان باید در فعالیت های فرهنگی باید پیشگام باشند کما این که تا کنون پیشگام بوده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مناسبت های مذهبی و انقلابی باید مورد توجه بوده و پاس داشته شود، ابراز داشت: نباید اجازه داد مناسبت های دینی و انقلابی کمرنگ شود بلکه باید برای پاسداشت آن به بهترین وجه عمل کرد.

وی سازندگی را عرصه دیگر فعالیت بسیج دانست و عنوان کرد: بسیج سازندگی همواره در مناطق گوناگون حضور داشته و بعد از جنگ مناطق جنگ را سامان دادند، امروز نیز گروه های بسیجی به مناطق محروم اعزام می شوند و  نیازهای مردم را پیگیری کرده و مشکلات می کنند، بسیجیان بدون توقع به عمران و آبادی مناطق می پردازند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز نیز بسیجیان در بحث زلزله باید جهادی عمل کنند، صرف دستور و نامه کار را پیش نمی برد، در زمانی که حوادث غیر متقربه پیش می آید باید جهادی و بسیجی وار عمل کرد، باید به صورت منظم نیازها را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: بسیجیان باید به آسیب دیدگان زلزله رسیدگی کرده و مشکلات آن ها را حل کنند، اسکان زلزله زدگان از موضوعات مهمی است که باید پیگیری شود؛ عرصه دیگر فعالی بسیج اقتصاد است، بسیج در سال های اخیر نشان داد که اقتصاد مقاومتی را می توان عملا انجام داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اقتصاد مقاومتی باید از قالب جلسات خارج شده و عملیاتی شود، گفت: بسیج و نیروهای نظامی باید به اندازه ای قدرت داشته باشند که رعب و وحشت در وجود دشمن ایجاد کند، انقلاب اسلامی به عنوان یک تفکر در دنیا در حال گسترش است و به مستضعفان خدمت می کند.

وی افزود: امروز تهمت هایی به نظام اسلامی زده می شود که در صدر اسلام به پیامبر نیز زده می شد، پیامبر با اتکای به خداوند و نیروی ایمان توانست حرکت خود را ادامه دهد، امروز نیز  با اتکای به خدا و ایمان و عمل به فرمایشات اهل بیت(ع) می توانیم گام های بلندی را بر داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: تفکرات و آرمان های امام و شهدا که مورد تأکید رهبری هستند به عنوان یک اصل باید در کار خود مد نظر داشته باشیم، بی اعتمادی به دشمن باید همواره مد نظر باشد./ 1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات