۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۳۹۵۴۱
سردار عامری:

جنگ ذخیره فرهنگی برای نسل‌های حال و آینده است

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنگ، ذخیره‌ای بی پایان است که به نوعی ذخیره فرهنگی برای نسل‌های حال و آینده کشور است.
جایزه ادبی یوسف جایزه ادبی یوسف جایزه ادبی یوسف جایزه ادبی یوسف جایزه ادبی یوسف جایزه ادبی یوسف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار داود عامری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف که عصر چهارشنبه به همت سازمان ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در تالار حوزه هنری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس و عرض تسلیت به مصیبت دیدگان زلزله استان کرمانشاه، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری جنگ را گنج نامیدند؛ جنگ برای نسل‌های آینده جذابیت‌های ادبی و پیامدهای ویژه‌ای دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با توجه به فرصت کم در زندگی‌های امروز، ادبیات و داستان‌های کوتاه می‌توانند بهترین مورد برای انتقال مفاهیم باشند. داستان کوتاه به تعبیری عصاره داستان‌های بلند هستند.

سردار عامری ابراز داشت: داستان کوتاه در حوزه خبر و رسانه نیز کارا و بسیار موثر است. در بسیاری از موزه‌ها در کنار نقاشی‌ها شاهد داستان‌های کوتاهی هستیم که مفاهیم نقاشی را بهتر منتقل می‌کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: جنگ در واقع گنج و ذخیره‌ای بی پایان است که به نوعی ذخیره فرهنگی برای نسل‌های حال و آینده کشور است و استفاده از داستان‌های کوتاه دفاع مقدس در این میان بسیار کارساز است.

سردار عامری بیان داشت: امید می‌رود در سال‌های آینده با کمک فرهیختگان و اهالی عرصه ادبی و هنری شاهد جشنواره‌هاز بزرگ و جهانی باشیم.

وی در پایان با پیشنهاد به جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف، خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند که در سال‌های آینده زمینه‌ها و عرصه‌های مختلفی در کنار خود داشته باشد که حتی با گذر زمان و تلاش بسیار به عرصه جهانی برسد.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم از کتاب «یوسف ۷» که گردآوری شده از ۲۰ اثر برتر هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف بود رونمایی شد./۹۶۶/پ202/ب1

ارسال نظرات