۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۳۹۴۹۳
فرزند علامه جعفری:

پدرم را هیچ‌گاه بیکار ندیدم

فرزند مرحوم علامه جعفری در تبیین ابعاد شخصیتی پدرش، گفت: هیچ وقت علامه را بیکار ندیدم، چراکه برای تمامی لحظات عمر خود برنامه داشت.
علامه جعفری

علی جعفری، فرزند مرحوم علامه محمدتقی جعفری در حاشیه کنگره بزرگداشت آن فیلسوف شرق در تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: علامه ارتباطی صمیمی و دوستانه با فرزندانش داشت و همواره نسبت به اطرافیان به سادگی و صمیمیت برخورد می کرد.

وی با بیان این‌که ساده‌زیستی و تواضع علامه جعفری زبانزد عام و خاص است، خاطرنشان کرد: پدرم هیچ‌گاه سمت دنیا نرفت، حتی جلسات سخنرانی او در حیاط کناری منزلش که وسعت بیشتری داشت، برگزار می شد و شاگردان با وجود محدودیت مکان، استقبال گسترده ای برای شرکت در جلسات علمی داشتند.

فرزند علامه جعفری با بیان این‌که نظم و انضباط در زندگی پدر جایگاه ویژه ای داشت، افزود: هیچ وقت علامه را بیکار ندیدم، چراکه برای تمامی لحظات عمر خود برنامه داشت. او نظم فردی و اجتماعی در تمامی امور را مورد توجه قرار می داد و در این زمینه با کسی شوخی نداشت.

وی با بیان این‌که علامه جعفری بسیار کم عصبانی می‌شد و تنها در مقایل بدعهدی و بی نظمی بر می افروخت، گفت: پدرم هیچ‌گاه با افرادی که تعهد و نظم نداشتند؛ کنار نیامد، چراکه خود پشتکار عجیبی در مطالعه، تحقیق، پژوهش و بررسی آرا و نظریات اندیشمندان متأخر و معاصر داشت.

علی جعفری با بیان این‌که علامه جعفری اوقات فراغت به معنای امروزی نداشت، گفت: یک بار پرسیدم که پدر جان آیا شما اوقات فراغت و بیکاری هم دارید؟ پاسخ داد که تنها برای خواب ساعتی را اختصاص می دهم تا ذهن و وجودم بتواند توانایی لازم برای فعالیت های روزانه را داشته باشد./935/ت302/ب1

ارسال نظرات