۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۳۹۴۹۱
حجت الاسلام والمسلمین احمدی:

در نخستین دیدار دلباخته علامه جعفری شدم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که علامه جعفری اهل علم و عمل بود، گفت: در نخستین دیدار دلباخته و عاشق سیره و منش علامه جعفری شدم.
احمد احمدی

حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در حاشیه کنگره بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تبیین ابعاد شخصیتی آن عالم فرزانه پرداخت و اظهار داشت: علامه اهل علم و عمل، تواضع و فروتنی بود. 

وی با بیان این‌که استاد جعفری به معنای واقعی کلمه علامه بود، خاطرنشان کرد: هر کسی که او را می دید؛ جذب او می‌شد و با همگان رفتاری نشأت گرفته از تواضع و افتادگی داشت، علامه جعفری هیچ‌گاه به واسطه جایگاه علمی خود به کسی فخرفروشی نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان این‌که علامه جعفری زندگی ساده و طلبگی داشت، گفت: استاد حعفری یک عالم ربانی متفکر بود که لحظه‌ای از عمر خود را تلف نکرد، مال‌دوستی نداشت و هیچ‌گاه فخر به کسی نفروخت.

این اندیشمند برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به خاطراتش از علامه جعفری گفت: قبلا آثار علامه جعفری را خوانده بودم، نخستین باری که با او برخورد داشتم، دیدم با شلوار ساده به اصطلاح "مندوله های حاج علی اکبری" به استقبال آمد و پذیرایی کرد، بی پیرایه سخن گفت و اسیر مقامات دنیوی نبود.

وی با بیان این‌که همان نخستین بار عاشق و دلباخته علامه جعفری شدم، تصریح کرد: بسیاری از ابعاد شخصیتی علامه جعفری مغفول واقع شده است، باید همه آثار علامه را خواند و از لابلای اندیشه های آن فیلسوف مشرق زمین، اندیشه هایش را موشکافانه مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: از آنجایی که علامه اهل تبلیغات و جار و جنجال نبود و تمایلی هم برای برپایی محافل و مجالس بزرگداشت برای نداشت؛ خیلی از ابعاد شخصیتی او مورد غفلت واقع شده است، چنانکه امروز پس از بیست سال از ارتحالش برای علامه کنگره‌ای در شأن برگزار می شود./935/ت302/ب1

ارسال نظرات