۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۳۹۴۵۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

طلاب و روحانیان سرداران جنگ نرم با دشمن هستند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه امروز درگیر نبرد نرم با دشمن و جبهه باطل هستیم، گفت: طلاب و روحانیت سرداران نبرد نرم و هادیان مردم در این جنگ فرهنگی با جبهه باطل هستند.
حجت الاسلام قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، اظهار داشت: در شرایط کنونی دو نوع جنگ میان حق و باطل در جهان در جریان است.

وی با بیان اینکه یک جنگ، جنگ فیزیکی است که می توان به تقابل جبهه مقاومت به گروه تروریستی داعش اشاره کرد، ادامه داد: نوع دیگر جنگی در میان جبهه حق و باطل در جریان است نبرد نرم و فرهنگی است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه نیروهای مسلح هستند که در عرصه جنگ فیزیکی در برابر جبهه باطل مقابله می کنند، افزود: اگرچه در جنگ فیزیکی خون ریزی و کشته شدن و شهید شدن است، اما نبرد نرم و فرهنگ سخت تر و دشوارتر است.

وی با اشاره به سنگینی رسالت و وظیفه در عرصه نبرد فرهنگی، افزود: کشته شدن فرهنگی در عرصه نبرد نرم بیش از کشته شدن جانی در عرصه نبرد فیزیکی است که این نوع جنگ بر عهده بخش های فرهنگی با طلایه داری روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر حضور فعال روحانیت و حوزه های علمیه در تقابل نرم با دشمن، ادامه داد: امروز ما درگیر این نبرد فرهنگی از جهات مختلف هستیم و لازم است تلاش خود را برای حضور پر رنگ در این میدان مضاعف کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه امروز طلاب تحصیل عمیق دروس و تهذیب اخلاق برای نقش آفرینی در این عرصه جنگ با دشمن است، خاطرنشان کرد: به فضل الهی و با تدابیر رهبر معظم انقلاب جنگ فیزیکی با تروریسم داعشی به پایان رسید امام هم چنان نبرد فرهنگی پا برجا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: ما باید عزم خود را برای مغلوب کردن دشمن در تمام عرصه های فرهنگی جزم کنیم و خود و تفکر خود را به خدا باید بسپاریم تا خداوند ما را هدایت کند تا در این مسیر پیروز بیرون آییم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را در مسیر تحصیل عمیق و تهذیب دقیق جزم کنید تا در این جنگ که طلاب هادیان و سرداران این جنگ هستند پیروزمندانه خارج شویم، افزود: در این نبرد نباید در برابر زرق و برقی که دشمنان به راه انداخته اند مغلوب شویم./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات