۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۹۳۹۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

همت بسیج پیروزی بزرگی را برای جهان اسلام رقم زد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: نیروهای داعشی در عملیات تروریستی خود تا مرز عراق پیش آمده بودند و نزدیک بود این کشور را نابود کنند؛ اما این نقشه بسیج در ایران اسلامی بود که به همت سردار حسین همدانی و قاسم سلیمانی به اجرا درآمده و پیروزی بزرگی را برای جهان اسلام رقم زد.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته بسیج که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه بسیج گفت: اگر بسیج و بسیجیان نبودند کشور هم وجود نداشت امروز تمام مردم مسلمان و غیرمسلمان می‌دانند که اگر بسیج و روحیه بسیجی نبود هیچ ارزش و آرمانی هم در کشور نبود.

وی در ادامه با اشاره به دلاوری نیروهای بسیجی در سرکوبی گروه‌های تروریستی داعش افزود: نیروهای داعشی در عملیات تروریستی خود تا مرز عراق پیش آمده بودند و نزدیک بود این کشور را نابود کنند این نقشه بسیج در ایران اسلامی بود که به همت سردار حسین همدانی و قاسم سلیمانی به اجرا درآمده و پیروزی بزرگی را برای جهان اسلام رقم زد.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به نامه سی‌ویک نهج‌البلاغه پیرامون تربیت نیروهای مخلص و بسیجی برای انقلاب اظهار کرد: در این نامه حضرت امیرمومنان(ع) می‌خواهد از یک فرد معمولی انسانی بسیجی تربیت کند انسانی اهل معرفت و قرآنی که دارای اخلاق علوی و اهل‌بیتی باشد از این رو باید راه و رسم بسیجی شدن و انسانیت را از امیرمومنان(ع) بیاموزیم.

وی در ادامه با اشاره به اسناد و مدارک نامه 31 نهج‌البلاغه اضافه کرد: این نامه دارای اسناد و مدارک فراوان و در عین حال بسیار قوی و محکمی است که جای هیچ‌گونه شک و تردیدی را در خصوص صدور آن از جانب امیرمومنان(ع) باقی نمی‌گذارد.

این استاد تفسیر در ادامه با اشاره به تفاسیر مختلف پیرامون مخاطب نامه 31 نهج‌البلاغه ابراز کرد: عده‌ای می‌گویند که مخاطب امام حسن مجتبی(ع) فرزند بزرگوار امام است حال آنکه در برابر این گروه عده‌ای منکر شده‌اند و اذعان دارند در این نامه نصایحی آمده که به طور طبیعی نمی‌تواند خطاب به یک امام معصوم باشد.

وی در ادامه با اشاره به تفاسیر دیگر پیرامون مخاطب نامه امام افزود: عده‌ای می‌گویند مخاطب محمدحنفیه فرزند امام است اما عده‌ دیگری می‌گویند مهم این است که این نامه از امیرمومنان(ع) برای آموزش و تربیت تمامی فرزندانشان در طول تاریخ صادر شده و ما هم باید با همین دید به نامه نگاه کرده و از آن بهره ببریم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به فراز نخست این نامه گفت: امیرمومنان(ع) در آغاز نامه می‌فرمایند فرزندم من پدری هستم که در مرحله فانی شدن هستم و عمرم رو به پایان است من کسی هستم که در مقابل روزگار تسلیم هستم بدان و آگاه باش که تمام بلاها و مصیبت‌ها آدمی را نشانه گرفته و او در گرو روزگار است.

وی در ادامه اضافه کرد: حضرت در ادامه می‌فرمایند بدان که ما در مکان مردگان ساکن شدیم همان کسانی که اگر به حرف آیند خواهند گفت ما به خود ظلم و ستم کردیم و اهل عبادت و راستگویی نبودیم هر چه بدی کردیم تنها به خود کردیم از این رو هر مصیبتی که برای انسان پیش می‌آبد به اذن خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در تطبیق با کلام حضرت امیرمومنان(ع) تصریح کرد: خداوند متعال در سوره مریم آیه نود و هفت می‌فرماید بنگرید که از گذشتگان چه تعداد از افراد را هلاک کردیم به گونه‌ای که یک نفر از آنها را نمی ‌توانید ببینید و درک کنید همچنین در آیه چهارده سوره ابراهیم می‌فرماید ما پس از آنکه بسیاری از افراد را بردیم شما را به جای آنها ساکن کردیم.

وی در پایان گفت:مطابق آیات و روایات انسان برده و بنده دنیا است در این میان عده‌ای با عنوان کافر فریفته دنیا شده و مومنان و متقیان را تمسخر می‌کنند آنان درک نمی‌کنند که مومنان جایگاهشان بسیار والا و ارزشمند است تنها در جایی که مصیبتی پیش می‌آید غافلان بیدار می‌شوند./۸۷۳۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات