۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۳۹۳۳۷

جدیدترین شماره ماهنامه راه رشد راهی بازار نشر شد + دانلود

پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، صد و هشتاد و هشتمین شماره ماهنامه راه رشد را منتشر کرد.
را رشد-۱۸۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، صد و هشتاد و هشتمین شماره ماهنامه عقیدتی فرهنگی و اجتماعی راه رشد را به مدیر مسؤولی سید احمد زرگر منتشر کرد.

در این شماره از ماهنامه مطالبی همچون: نتایج شکست پروژه«تروریسم تکفیری»، آیا قرآن برای هدایت انسان کافی است، تکثیر خوبی‌ها، برستیغ روشن نهج‌البلاغه، چرا انقلاب کردیم؟ آیا وضعیت اقتصادی مردم قبل از انقلاب بهتر بود، آیا زمان رانندگی بهتر فرانرسیده است، آیا«فیلیپ»برای امتحان همه ما بس نیست، چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند، هزار راه نرفته، جستارهایی از سبک زندگی اسلامی در منابع دینی، آتش به اختیار که کار تمیز انجام می‌داد، ماریتا، عطش در چند قدمی دریاچه، میغان به روایت جوان سیاه‌پوش، افزایش فقر مفرط در انگلیس، چگونه فیلم‌هایی چون داستان اسباب‌بازی3 و شگفتی آفرینان نظامیگری را به کودکانمان می‌آموزند و رسوایی جنسی بزرگ در هالیوود را می‌خوانیم.

وقتی سردار قاسم سلیمانی در مراسم چهلم شهید مرتضی حسین پور در شلمان لنگرود اعلام کرد، بین دو تا سه ماه آینده، پرونده تروریست‌ها در سوریه بسته می‌شود. محوریت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیچیده‌ترین جنگ منطقه‌ای مشخص گردید. اعلام زمانی به این کوتاهی در بسته شدن پرونده گروه‌های قدرتمندی نظیر داعش و النصره، هم بیانگر اطمینان «فرمانده» و هم وجود نقشه راهی دقیق بود از این رو از سعدالله زارعی، تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه زیر عنوان «نتایج شکست پروژه تروریسم تکفیری» چنین آورده شده است:

در اینجا یک سؤال وجود دارد: آیا تروریست‌های منضبط تکفیری با از دست دادن زمین کاملاً از بین می‌روند یا از وضعیتی به وضعیتی دیگر منتقل می‌شوند؟ واقعیت این است که گروه‌هایی از نوع داعش یک روزه پدید نیامده‌اند و محصول سال‌ها تلاش کشورهای مختلف هستند. بنابراین با از دست دادن زمین از میان نمی‌روند و به‌گونه‌ای دیگر به اقدامات تروریستی ادامه می‌دهند.

رضا داوری در پرونده «چرا انقلاب کردیم و آیا وضعیت اقتصادی مردم قبل از انقلاب بهتر نبود» به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم قبل از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخته است و تفاوت قیمت اجناس قبل و بعد انقلاب را چنین توصیف می‌کند:

شاید این سؤال را بارها در برخی مجالس، ادارات، تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها شنیده‌ایم که قبل از انقلاب وضع اقتصادی مردم بهتر بود. آیا این ادعا واقعیت دارد؟ برای اینکه به این شبهه پاسخ بگوییم باید نخست نگاهی اجمالی به سرانه درآمد مردم ایران از فروش نفت در سال منتهی به پیروزی انقلاب و همچنین شرایط کنونی کشور داشته باشیم. در سال 1356، میزان صادرات نفت ایران به 5/5 میلیون بشکه رسید، در حالی که در حال حاضر، صادرات نفت کشورمان به دلیل: الف) بالا رفتن مصرف داخلی؛ ب)نگاه صیانتی به نفت به‌عنوان یک سرمایه ملی برای آیندگان؛ و ج) تحریم‌های بین‌المللی علیه خرید نفت از ایران، به حدود 3/1 میلیون بشکه رسیده است. به عبارتی صادرات نفت ایران در زمان رژیم پهلوی بیش از 4 برابر زمان کنونی بوده است.

جمعیت کشور در سال 1357،حدود 35میلیون نفر بود که در حال حاضر از مرز 75میلیون نفر گذشته است و این به معنای بیش از دو برابر شدن نیازهای یک کشور به غذا، بهداشت، درمان، مسکن، آموزش و... می‌باشد.

ارزش دلار حاصل از فروش نفت در سال 1357 در بازارهای بین‌المللی حدود دو برابر ارزهای دیگر بود، در حالی که در سال 1390 به دلیل ضعف اقتصاد آمریکا و جهش‌های اقتصادی چین و ژاپن و اتحادیه اروپا و برخی کشورهای توسعه یافته، این ارزش در معاملات بین‌المللی به نصف آن زمان رسیده است.

گفتنی است، پژوهشکده امر به معرف و نهی از منکر، ماهنامه راه رشد را با ورقه تمام گلاسه در ۶۶ صفحه منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت متن این ماهنامه اینجا را کلیک کنند.//۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
ممنون در سایت مرجع از شده بود ولی از جای دیگر دانلود کردم
0
0