۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۵۳۹۳۳۱
امام جمعه موقت شهر شال:

فقر فرهنگی و آموزشی مهمترین مشکل در مسیر کتابخوانی است

امام جمعه موقت شهر شال گفت: اصلی‌ترین خلأ در مسیر کتابخوانی فقر فرهنگی است؛ تا حدی که امروزه از کتابخانه‌ها آنچنان که شایسته است برای مطالعه کتاب بهره‌برداری و استفاده نمی‌شود.
حجت الاسلام شمس الدین شالی

حجت الاسلام شمس‌الدین شالی امام جمعه موقت شهر شال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به عوامل کاهش کتابخوانی در جامعه گفت: فضای مجازی که بسیار وقت‌گیر است، از عوامل مهم کاهش کتابخوانی است اگرچه فضای مجازی نوعی مطالعه محسوب می‌شود اما گاهی اخبار مجازی مورد تایید نبوده و مستند نیست.

وی در ادامه با اشاره به روی آوردن مردم به سوی مسائل دنیوی و غفلت آنها از کتاب و کتابخوانی افزود: امروزه مردم تفریحات مختلفی یافته‌اند در حالی که زمانی خواندن بوستان و گلستان سعدی جزء تفریحات مردم بود.

حجت الاسلام شالی در ادامه اضافه کرد: امروز ما شاهد هستیم که تکنولوژی موجب کاهش مطالعه و وقت مردم شده است مردم به سرگرمی‌های دنیا و تجملات و ثروت‌اندوزی روی آورده از این رو از مطالعه دور مانده‌اند.

امام جمعه موقت شهر شال در ادامه با اشاره به مهم‌ترین خلا در مسیر کتابخوانی اظهار کرد: اصلی‌ترین خلا در مسیر کتابخوانی فقر فرهنگی در این زمینه است امروزه از کتابخانه‌ها در جهت مطالعه کتاب بهره‌برداری و استفاده نمی‌شود از لحاظ فرهنگی  باید از کودکی  آشنایی با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به افراد آموزش داده شود.

وی در پایان گفت: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده‌ها آموزش داده شود همچنین نهادهایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی باید در حد توان خود مطالعه و شیوه‌های آن را به افراد آموزش داده و آنها را بهره‌مند سازند./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات