۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۹۳۱۳
امام جمعه منوجان:

هفته کتاب فرصت ارزشمندی برای آشنایی نسل جوان با کتاب است

امام جمعه منوجان با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت ارزشمندی است تا بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کرد، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در پیشرفت و رشد جامعه تاثیرگذار است.
امام جمعه منوجان

حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه  پرداخت و اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در پیشرفت و رشد جامعه تاثیرگذار است و هویت ما انسانها به خواندن و نوشتن باز می گردد، اما متاسفانه امروزه خیلی از  افراد جامعه از آن هویت اصلی خود فاصله گرفتند.

وی بیان کرد: با گستردگی فضاهای مجازی بسیاری از بنیان های مهم زندگی در حال تخریب است و مسأله کتاب و کتابخوانی نیز امروزه در جامعه کمرنگ شده و جای خود را به شبکه های اجتماعی داده است و باید متولیان فرهنگی مردم را به سمت و سو کتاب سوق دهند.

امام جمعه منوجان تصریح کرد: قرآن کریم برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم و دانش اهمیت زیادی قائل شده و این کتاب الهی الگو و اسوه دیگر کتابها است و پیشوایان معصوم(ع) نیز توجه ویژه ای به فرهنگ کتاب داشتند.

حجت الاسلام رضوانی ادامه داد: متولیان فرهنگ باید خود نسبت به مطالعه کتاب اهمیت دهند و با حضور خود در کتابخانه ها مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهند افزون براینکه این امر سبب افزایش دانش می شود  در تربیت جامعه نیز تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو هفته کتاب و کتابخوانی فرصت ارزشمندی است تا بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کرد تا وقت خود را صرف مطالعه کتاب کنند و از فضاهای مجازی فاصله گیرند.

امام جمعه منوجان با اشاره به اینکه کتاب در جامعه نقش مهم و موثری ایفا می کند، یادآور شد: یکی از راه های کسب دانایی، توانایی و موفقیت در زندگی مطالعه کتاب است و والاترین جایگاه را می تواند در زندگی انسانها داشته باشد.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: کتابخوانی نباید مختص یه عده از افراد باشد؛ بلکه باید هر فرد در جامعه با کتاب مانوس شود و روزانه به مطالعه کتاب بپردازد و این امر یک عادت در زندگی آنان شود./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات