۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۳۹۲۸۱
امام جمعه خاش:

فضای مجازی مهمترین عامل کاهش نرخ سرانه مطالعه در کشور است

حجت الاسلام دهقان یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش نرخ سرانه مطالعه در کشور را فضای مجازی معرفی کرد و گفت: در عصر امروز فضای مجازی جایگزین کتاب و‌ کتاب‌خوانی شده و کتاب در سبد خانوار ایرانی گم شده است.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش

حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان درباره اهمیت کتاب و‌ کتاب‌خوانی گفت: فرهنگ یک ‌جامعه نشانگر هویت یک ‌ملت است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسأله کتاب و‌ کتاب خوانی بویژه در میان جوانان است.

وی با اشاره به آیه «وَ کَتَبنا فی الارواح» عنوان کرد: در قرآن کریم 263 بار لفظ کتاب و قلم آمده است؛ علاوه بر این احادیث زیادی وجود دارد که مبیّن اهمیت کتاب و ‌کتاب خوانی از منظر ائمه معصومین هستند.

حجت الاسلام دهقان یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش نرخ سرانه مطالعه در کشور را فضای مجازی معرفی کرد و ابراز داشت: در عصر امروز فضای مجازی جایگزین کتاب و‌ کتاب‌خوانی شده و کتاب در سبد خانوار ایرانی گم شده است.

امام ‌جمعه خاش ادامه داد: اگر‌ جوانی غرق بازی‌های رایانه ای و‌ رسانه‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره شود در خانواده و جامعه فاجعه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه اسلام دین اندیشه و ایران یک‌ کشور اسلامی است اذعان داشت: اگر با پیشرفت و تولید علم، سلاح‌ها و تجهیزاتی در اختیار جامعه اسلامی که تابع فرامین الهی است قرار گیرد این نه‌ تنها برای کشور بلکه برای جهان اسلام مفید و ‌سودمند خواهد بود.

حجت الاسلام دهقان در پایان با تأکید بر اینکه در زیر ساخت‌های فرهنگی جامعه هیچ‌گونه خللی وجود ندارد تصریح ‌کرد: در تمامی شهرستان‌ها، اماکن عمومی مانند بیمارستان، پارک، وسائل نقلیه عمومی و غیره کتابخانه‌هایی تعبیه شده که‌ مردم می‌توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و‌ بهره لازم را ببرند./831‌/ت302/ب1

ارسال نظرات