۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۳۹۲۷۳
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

لقمه ها حلال شود امر تربیت آسان خواهد گشت

استاد حوزه علمیه قم اصلی ترین دغدغه یک انسان تربیت یافته مکتب پیامبر(ص) را لقمه حلال عنوان کرد و گفت: اگر لقمه ها حلال شد امر تربیت انسان ها و رادمردان مکتب الهی آسان خواهد شد.
تاثیر لقمه حلال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدری کاشانی روز سه شنبه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که رسول خدا(ص) زیر بنای یک نظام اقتصادی پاک و طاهر را حلال خوری و حلال یابی می دانستند، گفت: حضرت رسول(ص) همواره به مردم عرضه می داشتند که موفقیت های دنیوی و اخروی در گرو حلال خوری و حلال یابی است و می فرمودند که حرام خواری عاقبت به شر می شود.

وی با بیان این که رسول خدا(ص) بت پرستی امت خود را به واسطه اطاعت از شیطان در دنیا گرایی و دنیا دوستی عنوان می کردند، افزود: از آن جایی که شیطان می دانست امت پیامبر خاتم(ص) به واسطه پرستش بت هایی از سنگ و چوب جهنمی نخواهند شد به همین دلیل بت پرستی امت پیالمبر خاتم(ص) را در دنیا پرستی و دنیا دوستی قرار داد و از این راه امت پیامبر خاتم(ص)را به جهنم کشاند و جهنمی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیطان برای اینکه انسان را دچار حرام خواری کند او از راه های کسب مال غافل کرده و انسان را از این فکر که چه درصد از درآمدهای او حلال و چه میزان حرام است غافل می کند، همچنین راه دیگر شیطان برای ابتلاء انسان به حرام این است که انسان درآمد خود را در راه حرام خرج کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی علت عمده ریزش ها را در امت پیامبر ختمی مرتبت ابتلاء به حرام عنوان کرد و گفت: حضرت رسول(ص) می فرمایند که هر امتی مانند امت بنی اسرائیل گوساله سامری دارد که به واسطه آن بت پرست می شود و گوساله سامری در امت من درهم و دینار است.

وی افزود: در روایت ها بیان شده که کسی که دغدغه ندارد که مال خود را از چه راهی به دست می آورد خداوند نیز دغدغه نخواهد داشت که او را از چه راهی وارد جهنم کند.

استاد حوزه علمیه قم اصلی ترین دغدغه یک انسان تربیت یافته مکتب پیامبر(ص) را لقمه حلال عنوان کرد و گفت: اگر لقمه ها حلال شد امر تربیت انسان ها و رادمردان مکتب الهی آسان خواهد شد و الا اگر مواظبت نداشته باشیم جهنمی شدن در کمین ماست.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این که مال و لقمه حلال پشتوانه عزت و مکنت آدمی است، یادآور شد: مَثل مؤمن حقیقی مثل کبوتر دانه چینی است که در هنگام جمع کردن دانه از روی زمین دقت می کند که دانه های سالم گندم را بردارد و از سوی دیگر مواظب جان خویش است تا شکارچی به او حمله نکرده و جانش در معرض آسیب قرار نگیرد و  به عبارت دیگر هم دغدغه نان دارد و هم دغدغه جان و حاضر نیست که سرمایه وجودی خود را به خاطر چند دانه گندم در معرض تهدید قرار دهد و مؤمن به خداوند در مراقبت از لقمه و سرمایه وجودی خود مانند همین کبوتردانه چین عمل می کند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات