۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۵۳۹۲۷۱
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

پیشرفت کشورها منوط به مطالعه و علم آموزی است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانش و علم به وسیله کتاب به دست می آید، گفت: پیشرفت و تلاش تمدن ها در یک کشور بستگی به مطالعه کتاب دارد و کتابها اندوخته نسل های بزرگ و پیشین هستند.
بهرامی خوشکار بهرامی خوشکار

حجت الاسلام والمسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار کرد:  کتاب به نوشته ای گفته می شود که سبب افزایش سواد، فرهنگ و علم انسان شود، همانگونه که مواد غذایی سبب رشد جسم انسان هستند، کتاب نیز عامل ارتقای روح انسان است.

وی با بیان اینکه  رشد تمدن ها مرهون مطالعه مردم آن کشور است، افزود: نوابغ جهان نیز دارا بودن علم و دانش خود را مرهون کتاب می دانند و تنها دو درصد ازعلم و دانش خود را از نبوغ  خود می دانند، ابن سینا با وجود نبوغ خاصی که داشتند، تمام لحظات خود را صرف کتاب خواندن می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی خوشکارتصریح کرد: بنابراین پیشرفت و تلاش تمدن ها در یک کشور بستگی به مطالعه کتاب دارد و در قرآن کریم و روایات نیز تأکید زیادی برعلم و مطالعه کتاب شده است، قرآن کریم نیز در این باره می فرماید « آیا آن کسانی که علم دارند و با آن کسانی که علم ندارند مساوی هستند».

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ازاین رو دانش و علم به وسیله کتاب به دست می آید، کتابها اندوخته نسل های بزرگ و پیشین هستند و توجه به مطالعه و کتاب و کتاب خوانی از راههای مهم توسعه فرهنگی جوامع امروز بشری است.

وی با اشاره به اینکه  قرآن کریم منبع غنی اسلامی است، بیان کرد: مطالعه و بهره بردن از بعضی از کتابها از ارزش بالایی برخوردار است و قرآن کریم  بهترین الگو برای خواندن کتاب است که مطالب تاریخی و علمی زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی خوشکار ادامه داد: اما متاسفانه بعضی از نویسندگان از این کتاب مقدس سوء استفاده می کنند و با نوشتن مطالب اشتباه ذهن جوانان را به انحراف می کشانند؛ بنابراین باید معلمان، استادان و والدین به فرزندان خود کتابهای با ارزش را معرفی کنند.

 نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: کتاب می تواند سرنوشت خوبی را برای افراد رقم زند و می طلبد نویسندگان در این راستا تلاش کنند تا مطالب منحرف به اذهان مردم به ویژه جوانان ترزیق نشود.

 وی با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشور چشم گیر نیست، یادآور شد: باید در این راستا فرهنگ سازی صورت گیرد، اشتغال روزانه و گران بودن بعضی  از کتابها می تواند عامل کاهش کتاب و کتابخوانی  در کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی خوشکار عنوان کرد: از این رو کتاب در همه دوره ها به عنوان یک ارزش بوده و اگر بتوانیم فرهنگ کتاب  و کتابخوانی را در کشور ترویج دهیم اثرات آن را در رشد و تعالی جامعه شاهد خواهیم بود./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات