۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۳۹۱۹۹

اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف برگزار می‌شود

اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف یکم آذر ماه ۹۶ در تالار حوزه هنری برگزار و از ۱۲ اثر برگزیده ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در قالب کتاب یوسف ۷ رونمایی خواهد شد.
جایزه ادبی یوسف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود امیرخانی دبیر هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف با محوریت «داستان کوتاه دفاع مقدس» در نشست رسانه‌ای اختتامیه این جشنواره که پیش از ظهر امروز با حضور امیر سرتیپ حمیدرضا گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سرهنگ احمد یار محمدی مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، خبرنگاران و اصحاب رسانه در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد، گفت: جشنواره جایزه ادبی یوسف از سال ۸۵ در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با هدف شناسایی استعدادها با موضوع دفاع مقدس و ژانر داستان کوتاه کلید خورد.

وی در ادامه عنوان کرد: این جشنواره از یازده سال گذشته تاکنون در ۶ دوره برگزار شده و آثار برگزیده آن در قالب کتاب در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

دبیر هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف ابراز داشت: علاقمندان زیادی از اقصی نقاط کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند و بسیاری از این داستان‌ها متعلق به نویسندگانی است که در مسیر اولیه حرکت در ادبیات داستان کوتاه قرار دارند.

وی درباره دوره هفتم جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف اظهار داشت: از اسفند ماه ۹۵ فراخوان دریافت داستان در حوزه ادبیات و تاریخ اعلام شد و تا پایان خرداد ۱۰۲۵ داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری‌های مرحله به مرحله، در نهایت ۱۲ اثر برگزیده شدند.

امیرخانی در ادامه بیان داشت: با استفاده از داوران متخصص تلاش بر این بود تا بهترین آثار انتخاب شوند؛ درون مایه ارزش‌های مبتنی بر دفاع مقدس از جمله ملاک‌های داوران و محورهای موضوعات شامل تأثیرات جنگ بر زندگی غیر نظامیان، توجه به اقشار مختلف غیر از رزمندگان، نگاه ستایش آمیز به نوجوانان و جوانان حاضر در جبهه‌ها و انتظار خانواده‌های شهدا بوده است.

دبیر هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف ابراز داشت: بیشترین آثار مربوط به متولدین دهه ۶۰ است که در زمان جنگ از سن پایینی برخوردار بوده‌اند؛ در دوره هفتم موضوع مدافعین حرم نیز به موضاعات این جشنواره اضافه شده استبه علت کمبود اطلاعات و مستندنگاری‌هایی که از مدافعین حرم وجود داشت کمتر آثاری به این موضوع پرداخته بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف، یکم آذر ماه ۹۶ در تالار حوزه هنری برگزار خواهد شد. در این همایش از ۱۲ اثر برگزیده ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در قالب کتاب یوسف ۷ رونمایی خواهد شد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات