۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۹۱۸۳
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس باید دارای ارزش افزوده فکری برای نسل‌های آینده باشد

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: هدف از اجرای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس فقط صرف اجرای مراسم، تبلیغ و پاسداشت از نویسندگان نیست؛ بلکه فرهنگ دفاع مقدس همواره باید دارای تولید و ارزش افزوده برای نسل‌های آینده و پرورش دهنده افکار آنها در این حوزه باشد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رسانه‌ای جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف با محوریت «داستان کوتاه دفاع مقدس» پیش از ظهر امروز با حضور امیر سرتیپ حمیدرضا گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سرهنگ احمد یار محمدی مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و مسعود امیرخانی دبیر جشنواره سراسری جایزه ادبی یوسف در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ابتدای این نشست رسانه‌ای ضمن عرض تسلیت به مصیبت دیدگان و بازماندگان زلزله استان کرمانشاه، گفت: کمک به زلزله زدگان به نوعی عملیات فرهنگی و نرم است.

وی افزود: طبق اخبار دریافت شده، در حال حاضر کمک‌های غیر نقدی به مناطق زلزله زده به حد اشباع رسیده و با توجه به احتمال بارش باران در منطقه، احتمال آسیب دیدگی کمک‌های غیر نقدی وجود دارد بنابراین در ادامه یاری‌سانی به مناطق زلزله زده، لازم است کمک‌ها به صورت نقدی انجام بگیرد.

گرامی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به انتقال گنج عظیم ارزش‌های دفاع مقدس و آثار آن به نسل‌های آینده، تلاش ما همواره بر این امر است تا همگام با ادبیات غنی کشور، حماسه هشت سال دفاع مقدس را ترویج دهیم.

وی ابراز داشت: در این راستا از فعالیت‌هایی در حوزه شعر و کتاب سال دفاع مقدس، شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی داخلی و خارجی از جمله نمایشگاه فرانکفورت که اخیراً برگزار شد، دستاوردهای خوبی داشتیم.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان داشت: هدف از اجرای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس فقط صرف اجرای مراسم، تبلیغ و پاسداشت از نویسندگان نیست بلکه فرهنگ دفاع مقدس همواره باید دارای تولید و ارزش افزوده برای نسل‌های آینده و پرورش دهنده افکار آنها در این حوزه باشد.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی پایگاه و سایت جایزه ادبی یوسف، خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره جایزه ادبی یوسف به صورت دائمی فعال است، همچنین مطالب نویسندگان برای مطالعه علاقمندان در سایت بارگذاری می‌شود./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات