۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۳۹۱۱۴
کارشناس فرهنگی:

دولت برای ترویج کتابخوانی یارانه پرداخت کند

مشاور فرمانده سپاه قزوین گفت: دولت برای چاپ کتاب یارانه‌هایی را اختصاص دهد تا کتاب با محتوا و ادبیات مناسب در اختیار افراد قرار گیرد.
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، مشاور فرمانده سپاه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با بیان عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی در کشور گفت: افزایش فضاهای مجازی و اینترنتی موجب شده افراد به جای بهره بردن از کتاب برای موضوعات مورد نیاز خود از فضای مجازیاستفاده کنند.

وی ادامه داد: گرانی کتاب و کم بودن توان خرید و مسایل تربیتی، اجتماعی و خانوادگی نیز  کاهش گرایش به کتاب را به دنبال داشته است؛ بنابراین لازم است کتاب‌ها از نظر چاپ، محتوا و ادبیات به خوبی تبیین شوند تا افرادی که به سمت کتاب می‌آیند به آسانی به مطلب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

حجت الاسلام حسینی درباره راهکارهای افزایش فرهنگ کتابخوانی در زندگی افراد ابراز داشت: لازم است دولت برای چاپ کتاب یارانه‌هایی را اختصاص دهد تا کتاب با محتوا و ادبیات مناسب در اختیار افراد قرار گیرد؛ همچنین انجام کار فرهنگی در نهادهای گوناگونی همچون صدا و سیما و روزنامه‌ها نیز در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار موثر هستند.

وی سپس با بیان وظایف نهادهای گوناگون در نهادینه ساختن فرهنگ کتابخوانی در سبک زندگی مردم خاطر نشان کرد: لازم است در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، مبلغین و استادان با برنامه‌های گوناگونی همچون برگزاری مسابقه و مطالعه کتاب دیگران را نیز به سمت کتاب سوق دهند.

نماینده پیشین مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متولیان صدا و سیما نیز باید با تبلیغات مداوم از کتابخوانی کتاب‌ها و یا حداقل موضوع کتاب‌ها را توضیح دهد، همچنین لازم است خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش دهند که تنها به کتاب‌های درسی اکتفا نکرده و کتاب‌های غیر درسی را نیز مطالعه کنند تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

وی در پایان گفت: لازم است مسابقات کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور برگزار شود تا به موجب آن مردم از فضای مجازی فاصله گرفته و بیشتر به سمت کتاب گرایش پیدا کنند./955/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات