۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۳۹۰۶۸
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تعداد مدارس امین آذربایجان غربی به ۳۰۰ مدرسه افزایش می یابد

حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه مدارس امین در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری طرح ریزی شده است، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته این مدارس از ۵۵ مدرسه به ۳۰۰ مدرس افزایش می یابد.
حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری طرح امین در مدارس استان، اظهار داشت: این طرح با هدف فعالیت های فرهنگی، تربیتی و تبلیغی روحانیت در مدارس با همکاری آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان متقاضی این طرح بعد از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی تربیت و تبلیغ در این مدارس حضور می یابند، ابراز داشت: این طرح که با همکاری میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اجرا می شود از سوی دانش آموزان با استقبال خوبی روبه رو شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجام غربی با اشاره به وجود ۵۵ مدرسه استان آ‌ذربایجان غربی در طرح امین، ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد این مدارس به ۳۰۰ مدرسه افزایش یابد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف تربیت دینی و تقویت بنیه معنوی دانش آموزان و در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب برنامه ریزی شده است و به دنبال تزکیه اخلاقی دانش آموزان است.

حجت الاسلام ارشاد حضور طلاب علوم دینی در مدارس امین را یک فرصت مغتنم و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: طلاب با این حضور خود در راستای توسعه فرهنگ دینی و تربیت معنوی نسل آینده ساز کشور نقشی ارزنده دارند.

وی با اشاره به اعزام مبلغان حوزه های علمیه خواهران به مدارس امین، گفت: مبلغان خواهد مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی نیز برای مشارکت در این طرح به مدارس امین اعزام می شوند و فعالیت های تبلیغی و تربیتی را انجام می دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مصاحبه اختصاصی و دوره های دانش افزایی برای متقاضیان تبلیغ در مدارس امین، ادامه داد: بعد از این دوره ها طلاب وارد مدارس امین جهت تبلیغ و تربیت دینی خواهند شد./۸۵۴۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات