۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۳۹۰۵۳
حجت الاسلام رستگاری تشریح کرد؛

فعالیت های پژوهشی مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه شهر همدان

معاون پژوهش مدرسه علمیه زنگنه همدان گفت: طلاب این مدرسه در هر ترم موظف هستند که  در یک موضوع درسی مقاله ارائه دهند که این فعالیت در کاربردی شدن دروس می تواند نقش بسزایی داشته باشد.
حجت الاسلام جواد رستگاری معاون پژوهش مدرسه علمیه زنگنه همدان جشنواره جشنواره جشنواره جشنواره جشنواره

حجت الاسلام جواد رستگاری معاون پژوهش مدرسه علمیه زنگنه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت مساله پژوهش در حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه های علمیه باید به سمت و سوی پژوهش و تولید علم حرکت کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه دین و فرهنگ اسلامی مسایل فراوانی وجود دارد که نیاز به واکاوی و بررسی دارد، حرکت حوزه ها و طلاب به سمت پژوهش های کاربردی می تواند نتیجه خوبی در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام رستگاری گفت: مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه شهر همدان یکی از مدارس قدیمی همدان به شمار می رود و کتابخانه این مدرسه در حال حاضر دارای بیش از 20 هزار جلد کتاب است.

وی در ادامه افزود: یکی از عمده فعالیت های معاونت پژوهش مدرسه علمیه زنگنه همدان ثبت کتب کتابخانه این مدرسه در سامانه ملی کاواش به شمار می رود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه زنگنه همدان گفت: طلاب این مدرسه در جشنواره استانی علامه حلی(ره) 30 اثر ارسال کرده که از این میان 2 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شد.

وی در ادامه افزود: بیش ترین آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی(ره)  در میان حوزه های علمیه برادران مربوط به مدرسه علمیه زنگنه همدان بود و در این جشنواره مدرسه علمیه زنگنه همدان به عنوان برترین مدرسه در ارسال پژوهش معرفی شد.

حجت الاسلام رستگاری گفت: طلاب مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه همدان با توجه نیاز در کلاس های روش تحقیق و آیین نگارش با حضور اساتید مطرح حوزه و دانشگاه شرکت می کنند بدین صورت که طلاب پایه های یکم تا سوم 30 ساعت درسی و طلاب پایه های چهارم تا ششم  20 ساعت درسی در این کلاس ها حاضر می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب این مدرسه در هر ترم موظف هستند که  در یک موضوع درسی مقاله ارائه دهند و این فعالیت در کاربردی شدن دروس می تواند نقش بسزایی داشته باشد./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات