۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۳۹۰۵۲
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

افق دید طلاب در تحصیل علوم دینی باید جهانی باشد

حجت الاسلام ارجمند با اشاره به نظریه خانه جهانی، گفت: امروز طلاب باید افق دید خود را جهانی کنند که این موضوع خود عامل انگیزش طلاب برای تحصیل خواهد شد.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر  مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، عصر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تأکید بر تلاش مضاعف در مسیر فقاهت در دین، اظهار داشت: لازم است تفقه در تمام ابعاد دین باشد.

وی با بیان اینکه خداوند اگر خیر کسی را بخواهد توفیق تفقه در دین به او می دهد، ادامه داد: حضور در حوزه های علمیه و تحصیل علوم از نعمات بزرگی است خداوند متعال ارزانی ما کرده است و باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به آیه «وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا»، ادامه داد: دین باید در جان آدمی وارد شود، اما آن زمان که مردم به برکت وجود نبی مکرم اسلام(ص) فوج و فوج به اسلام روی آوردند بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) به غیر از سه تن بقیه مردم دچار ارتداد از مسیر حق شدند.

وی با بیان اینکه اگر شخصی وارد فضای حوزه شود و در این فضا زندگی کند دلیل بر طلبه دینی شدن او نیست، ادامه داد: بنابراین کسی که وارد حوزه های علمیه شد باید علاوه بر دیانت منش طلبگی نیز در جان او وارد شود.

حجت الاسلام ارجمند با اشاره به گسترش جریان اربعین حسینی و جهانی شدن مکتب حسینی به دنبال راهپیمایی عظیم اربعین، خاطرنشان کرد: امروز جهان به سمت مدیریت حسینی و جهانی شدن در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه امروز جهان با گسترش ارتباطات به یک خانه جهانی مبدل شده است، ادامه داد: طلاب علوم دینی باید افق دید خود را جهانی کنند، این نگرش در انگیزش طلاب جهت تحصیل نیز مؤثر خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به راه اندازی مرکز رشد علمی پژوهشی این مدرسه علمیه، گفت: این مرکز با هدف ارتقای سطح علمی طلاب و تعمیق هر چه بیشتر و با دعوت اساتید مجرب و با برنامه های مختلف پژوهشی به زودی آماده افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: مگر می شود امروز طلبه ای کلام بخواند اما نسبت به علوم روز و نظریات جدید مانند فیزیک کوانتوم بی توجه باشد، توجه به علوم میان رشته ای در جهان در حال گسترش است و حتی کلیسای غرب نیز در کنار آیین مسیحیت به علوم روز چون فیزیک توجه دارد؛ از این رو لازم است ما نیز متوجه این مهم باشیم./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات