۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۳۹۰۴۷

نگاهی به کتاب لیله المبیت

روشی که در این نوشته به کار گرفته شده شیوه ای است که دانشمندان امامیه بر اساس آن عمل کرده اند.
لیله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا شب اول ماه ربیع الاول شب لیله المبیت است. این شب به خاطر واقعه خاص آن که همانا خوابیدن امام علی علیه السلام در بستر پیامبر بود تا ایشان به سلامت به سوی مدینه برود شب بسیار بزرگی است که در کتاب لیله المبیت به آن پرداخته شده است. کتاب  لیله المبیت از کتب گرانقدر استدلالی درباره اثبات ولایت امیر مؤمنان است.

در این شب و درباره با این عمل امیر مؤمنان علیه السلام آیه زیر نازل شد

ومن الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله والله رؤوف بالعباد.


نویسنده کتاب لیله المبیت ضمن بیان شرح مختصری درباره این واقعه، به تفصیل، درباره این آیه بحث کرده است. نویسنده پس از شرح اولیه آیه، با هدایت این آیه 110 نکته از نکات اعتقادی شیعه را نیز توضیح داده است.

روشی که در این نوشته به کار گرفته شده شیوه ای است که دانشمندان امامیه بر اساس آن عمل کرده اند؛  شالوده و اساس عقایدی که مطرح می شود از معصوم  نقل و سپس برای یافتن مستندات قرآنی آن به قرآن مراجعه می شود.

خوانندگان این کتاب پس از مطالعه کتاب به این نکته خواهند رسید که آیه لیله المبیت که کتاب درباره آن است می تواند خواننده را همچون اطمینان ابراهیمی به اطمینانی فراتر از حد تصور خود برساند.

همچنین خواننده ی گرامی به این نکته خواهد رسید که اگر ادعا شود در پرتو ارشادات این آیه شریفه می توان تمام یا بسیاری از آنچه در زیارت جامعه ی کبیره آمده است را به اثبات رساند سخنی گزاف ادعا نشده است.

تصدیق خواهد شد با ابزاری که این آیه ی شریفه پس از دقت و نگاهی روشن در اختیار قرار می دهد می توان بسیاری دیگر از عقاید و باورهای امامیه را نیز برای خود و دیگران روشن نمود.

کتاب لیله المبیت به عنوان کتاب سال ولایت نیز برگزیده شده است و نویسنده  آن جناب استاد غلامرضا صادقی فرد، پژوهشگر و نویسنده عالی مقام، دارنده عنوان نویسنده برگزیده کشور در هفتمین دوره کتاب سال ولایت است. لذا خواندن این کتاب به تمام آنانی که محبت مولی امیر مؤمنان را در دل دارند، پیشنهاد می شود./۹۲۵/ ت ۳۰۳/ش

منبع: http://www.shia-news.com، نقل با اندکی تصرف

ارسال نظرات